Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej. Jeg har 6-10.000kr til et nyt tv.
Det skal hænge på væggen.
Jeg har YouSee kabeltv.
Det må gerne være fladt og enkelt/smukt at kigge på.
Stuen er meget lys med kæmpe vinduesflader.
Det må ikke lave støj (blæsere eller anden selv-genereret støj)
Naturlige farver har høj prioritet.
Der måtte godt være mulighed for internet via wifi (ikke et must).

Med disse præmisser, hvad kan da anbefales?
Jeg kan forstå på forumindlæg at de store Panasonic modeller står og laver støj og det er uacceptabelt for mig. Eller det kan man måske ikke sige generelt?

Nogen forslag?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Stort set alle TV er i stand til at støje på en eller anden måde. Om det så er plasma-buzz eller hyletoner fra en strømforsyning, elektrolyt, etc. er forskelligt.

Vi har en liste over TV, der anbefales. Du skulle kunne finde noget der passer til dit behov derpå:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738
Af michaelbs
jo tak jeg har set listen men den tager ikke stilling til lige de forhold jeg ridser op.
Det kunne være at det gjorde en forskel, for eksempel at der er ekstremt lyst i stuen. Det kunne tænkes at nogle modeller/teknikker var mindre hensigtsmæssige.

Nå jeg nævner støjen, så er det fordi det bliver nævnt på forum som et specifikt problem ved nævnte model. Og jeg er hysterisk hvad angår støj fra blæsere, højfrekvente hyletoner mm. Men jeg har en 30 tommers computerskærm og et crt fjernsyn og hvis støjen er lig de lyde fjernsynet laver, så er det absolut intet problem. Hvis det derimod er noget man decideret lægger mærke til, så er det et stort problem.
Men man kan måske ikke sige, at nogle modeller støjer mere end andre?