Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mohbar
Hej alle

Jeg har lagt et budget på ml. 12-15 000 til køb af et godt tv (46 tommer)

Skal jeg vente på den nye serie og derefter håbe på at 8050 falder i pris, eller vil der går for lang tid før den nye serie kommer?
Af noxity
Jeg tror ikke du skal regne med at B8050 falder særlig meget i pris, hvis den overhovedet falder i pris. Priserne er allerede presset helt i bund på populære produkter.
Af Mlarsen
mohbar skrev:Hej alle

Jeg har lagt et budget på ml. 12-15 000 til køb af et godt tv (46 tommer)

Skal jeg vente på den nye serie og derefter håbe på at 8050 falder i pris, eller vil der går for lang tid før den nye serie kommer?
Du skal nok ikke forvente at kunne få B8050 til mindre end omkring de 15k.
Jeg har været i samme situation som dig i lang tid nu, men fik den anden dag et godt tilbud i en lokal butik, 15.200 for 46" B8050, det er 200 kroner mindre end komplett og faktisk utrolig billigt i mine øjne. Noget andet er at det er begyndt at blive svært at opspore B8050 qua de kommende modeller blandt andet.

Jeg kan give dig min vurdering af B8050 når jeg får hentet min og prøvet lidt God Of War på det i dag ;)
Af mohbar
Mlarsen: Du må meget gerne give en vurdering på tvet hvis du har mulighed for det.

Jeg selv var næsten tæt på at "forberede" mig til at investere i 8050 men pludselig kom "støjen" fra nyheden om de kommende samsung tv, der bringer dilemmaer frem: vil der være en væsentlig forbedring ift. 8050 (ikke kun 3-d som jeg er ligeglad med)? Hvad vil prisforskellen være?..mv.

Det afgørende for mig er at Tv´et skal være "fremtids-sikkert"
Af dfds
svenske, us og itali...priser står andet sted i forumet
Af lennon
Det kommer jo an på behov . Nu spiller du åbenbart ? - og PC indover ?

Men hvis det primært er til TV,sport,Blu-ray og film vil jeg gætte på at Samsungs kommende plasma performer synligt bedre TIL PRISEN . .
Af Mlarsen
mohbar skrev:Mlarsen: Du må meget gerne give en vurdering på tvet hvis du har mulighed for det.

Jeg selv var næsten tæt på at "forberede" mig til at investere i 8050 men pludselig kom "støjen" fra nyheden om de kommende samsung tv, der bringer dilemmaer frem: vil der være en væsentlig forbedring ift. 8050 (ikke kun 3-d som jeg er ligeglad med)? Hvad vil prisforskellen være?..mv.

Det afgørende for mig er at Tv´et skal være "fremtids-sikkert"
Hej Mohbar

Jeg skal nok vende tilbage med en fyldestgørende vurdering af B8050 senere, indtil videre kan jeg fortælle dig at det eneste minus jeg er kommet frem til Auto-dimming fuktionen, der gør menuen utydelig til tider. Har du til gengæld en PlayStation 3, kan du tænde den med fjernbetjeningen ved at skifte til HDMI. XMB'en (PlayStation 3 menuen) kan styres med Samsung fjernbetjeningen (der forøvrigt ser utrolig elegant ud, og har du en kæreste kan hun bruge den lille ekstra fjernbetjening med 5 knapper, så hun intet kan ødelægge ;-)).

Jeg har endnu ikke justeret billedet til mit behov endnu - så indtil videre kan jeg billedmæssigt kun berette at 200Hz virkelig bidrager til et fantastisk flydende billede i blandt andet Transformers.

Indtil videre er jeg overbevist om at jeg købte fladskærm på det perfekte tidspunkt!
Af mohbar
Mlarsen: tak for info - Det lyder rigtig godt. Det tyder på at det bliver TV´et der skal bruges penge på... og pludselig banker sony nx700 så på...hmmm... forvirrende.
Af Figr
Hej.

Jeg har et 8050 i 46" - og det er et fantastisk TV - jeg er meget tilfreds. Du bør dog have en soundbar eller surround anlæg ved siden af.
Af SLL
Man skal nok skynde sig, hvis man skal have et B8050. Jeg syntes kun det efterhånden findes i netbutikkerne, hvor jeg ikke er vild med at købe TV.

Er der nogen af jer, om har set et 40" B8050 i fysisk butik, hvor man kan komme og prøve, se og røre :-)

SLL
Af Figr
Prøv at ringe til Elgiganten og spørg hvor de har en stående.
Af Mlarsen
Figr skrev:Hej.

Jeg har et 8050 i 46" - og det er et fantastisk TV - jeg er meget tilfreds. Du bør dog have en soundbar eller surround anlæg ved siden af.
... hvis man skal se film som Transformers ol. hvor lyden gerne skal være biografhøj ;-).

Til almindeligt brug synes jeg lyden er overrraskende god, taget i betragtning af hvor den kommer fra - jeg føler i hvert fald ikke behovet for at købe nyt anlæg i den nærmeste fremtid.