Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af phytoplankton73
thansen skrev:
phytoplankton73 skrev:Jeg kunne ikke få usb sticken til at virke men det kan godt være mig der har overset noget. Så snart jeg får min usb dock hjem, prøver jeg den. Det er en docking station hvor man bare selv smider en hdd i og så kan man jo selv købe flere hdd hvis mangler plads efterhånden
• This TV supports USB HDD with minimum capacity of 160 GB to a maximum capacity of 2 TB.

Ifølge dette fra Panasonic skal din USB HDD (stick) være min. 160GB ;-)

Jeg prøvede for sjov med en på 50GB, den virkede heller ikke.
Takker
Af tvkartoffel
Hej.

Angiveligt er filsystemet som G20 bruger til optagelse freeBSD baseret. Muligvis er det endda krypteret. Det betyder at det umiddelbart ikke er muligt at læse partitionen på en windowsmaskine.

Det kunne være et forsøg værd at hente et freeBSD baseret operativsystem og køre det fra en liveskive. PC-BSD kunne være et bud.

http://www.pcbsd.org/

Det er gratis at hente og skal blot brændes på en dvdskive og afvikles derfra. Det er ikke nødvendigt at installere noget som helst. For at starte det booter man bare fra dvden med PC-BSD. Der bliver ikke ændret noget ved PC når man bruger en live skive på denne måde.

Hvis optagelsen er krypteret kan det naturligvis ikke lade sig gøre, men det er et forsøg værd, da det ikke koster mere en lidt tid og en dvdskive til et par kroner.

MVH
tvkartoffel
Af phytoplankton73
Jeg har prøvet at optage med min USB HDD Dock sammen med en 500GB HDD og det fungerer fint.
Af lak
Hej
Overvejer også selv at købe G20, men hvilken "brumme" lyd er det ABoehm omtaler? Jeg syntes ikke jeg kunne hører noget i butikken.

Er der i øvrigt nogen der fik testet filerne fra usb-optagelsen? Der findes windows utillity's der kan læse freebsd formatet her: http://ffsdrv.sourceforge.net/

hilsen

Lars
Af phytoplankton73
lak skrev:Hej
Overvejer også selv at købe G20, men hvilken "brumme" lyd er det ABoehm omtaler? Jeg syntes ikke jeg kunne hører noget i butikken.

Er der i øvrigt nogen der fik testet filerne fra usb-optagelsen? Der findes windows utillity's der kan læse freebsd formatet her: http://ffsdrv.sourceforge.net/

hilsen

Lars
Sakset fra AVForums.com
neurox skrev:On another note, I've been looking at the PVR-recordings on my external 2.5" harddisk, and it turns out the disk is formatted in UFS2 format, and each recording takes up four files. Files are unrecognizable, but in case someone wants to look into it, the harddisk can be mounted in Linux like this:

$ mount devicename /mnt/panasonic -t ufs -o ro -o ufstype=ufs2

These four files make up last nights HD-recording of Star Trek - The Final Frontier:

-rw-rw-rw- 1 root root 81392 2010-03-03 00:30 4_00.aid
-rw-rw-rw- 1 root root 7995064320 2010-03-03 00:30 4_00.tts
-rw-rw-rw- 1 root root 81392 2010-03-03 00:30 4_00.vid
-rw-r--r-- 1 root root 452 2010-03-03 00:30 4.dat

I hope someone can use this :-)
djgibbon skrev:That's interesting. Clearly from the file sizes the .tts file is the actual video content - I know from messing with TV cards under Linux that you can get .ts files, which are the actual DVB transport streams. These can usually be played in VLC - any chance you could give that a go?

I'd hazard a guess that the .dat file is the EPG information (program title, recorded time etc). The other files I've no idea about, but since they're exactly the same size I'd guess they're not data related to the stream (audio etc). Out of curiosity, are these files the same size for other recordings with different video sizes?

Cheers for the info!

Phil
neurox skrev:Hi Phil! When trying to identify the files with the unix "file" command, the files are reported as just "data". They do warn about the harddisk being locked to one specific panel, so probably they're doing some encryption based on serial or network adapter hardware address. VLC refuses to play any of the files. You're right about the .dat file though:
Kode: Vælg alt
00000000  00 00 01 c0 00 00 00 00  4b 8d 86 dc 00 00 00 00  |........K.......|
00000010  00 00 80 6c 00 00 20 d0  00 00 03 ea 00 00 07 ee  |...l.. .........|
00000020  00 00 00 06 53 74 61 72  20 54 72 65 6b 20 56 20  |....Star Trek V |
00000030  2d 20 54 68 65 20 46 69  6e 61 6c 20 46 72 6f 6e  |- The Final Fron|
00000040  74 69 65 72 00 00 00 00  00 00 00 00 00 00 00 00  |tier............|
00000050  00 00 00 00 00 00 00 00  00 00 00 00 00 00 00 00  |................|
Not sure if I'm getting off-topic, but let me know if there's anything else I can do.
Af sharders
Plasma buzz (en middel- til højfrekvent summen der korrellerer i intensitet med skærmens brightness).
Altså: Lyse, farvemættede billeder -> intens summen. Mørke billeder -> stilhed.
Problem: Pga. den konstante variation i intensitet kan man ikke abstrahere fra lyden. Har man først bemærket den, så bliver man ved med at være opmærksom på den. :((
Af michaelbs
sharders skrev:
Plasma buzz (en middel- til højfrekvent summen der korrellerer i intensitet med skærmens brightness).
Problem: Pga. den konstante variation i intensitet kan man ikke abstrahere fra lyden. Har man først bemærket den, så bliver man ved med at være opmærksom på den. :((
Er det støjfænomen du beskriver gældende for alle plasma-tv? Alle G20 eller kun uheldige eksemplarer?
Jeg skal selv til at købe ny skærm og støj er afgjort en faktor for mig (hypersensitive ører).
Derfor er jeg meget interesseret i at høre mere om det.
Af Novatic
michaelbs skrev:
sharders skrev:
Er det støjfænomen du beskriver gældende for alle plasma-tv? Alle G20 eller kun uheldige eksemplarer?
Jeg skal selv til at købe ny skærm og støj er afgjort en faktor for mig (hypersensitive ører).
Har stået/står i samme situation. Jeg vil knald gerne have en god skærm, men tør ærlig talt ikke satse 10 kilo på en skærm, der muligvis vil drive mig til vanvid. Og hvad angår 14 dages returret, så har jeg læst at det høje buzz ofte først kommer efter flere uger.

Overvejer derfor at købe en af Sonys nye LCDer. Ærgeligt, men har simpelthen ikke mod til at satse.
Af sharders
Alle plasmaer - såvidt jeg er orienteret.
Af mad-s
Hej Lars

Hvor har du set G20 i display? Fona på strøget påstår de først får skærmen om flere uger, hvis ikke måneder! ;;)
Af phytoplankton73
Tillader mig lige at genoplive tråden. Er der nogen der har hørt mere om mulighederne for at bryde krypteringen af HDD optagelser på G20?
Af Rod1983
"Summen" gælder i princippet for alle plasma'er. Men summen skal ikke kunne høres ved normal siddeafstand og alm. brug. Jeg har selv hørt en "defekt" B855 og det eksemplar havde alt for meget summen. Er snart på mit tredje plasma, hvor det første havde 2-3 blæser + plasma summen og det andet passiv kølet. Der var ingen problemer med summen på de to tv 8). PS: Sorry OP vi skal nok vende tilbage til topic :D
Af Hans CL
Kolvig skrev:Det kan være begge dele. Men på en stick, kan du selvfølgelig ikke have ret meget liggende.

Jeg vil sige at HHD'en skal bare være så stor som det er muligt.... Især HD kanalerne fylder rigtig meget.

Så køb eksempelvis en en passende extern box med tilhørende strømforsyning, der kan indeholde en 3,5" 1000GB HHD og du er kørende.

PS. jeg vil anbefale at box'en du vælger til harddisken ikke har aktiv køling (blæser), da de kan være temmelig støjende.
Er der egentlig nogen fordel ved at købe en ekstern HD med separat strømforsyning i modsætning til at købe en, hvor strømmen kommer via USB forbindelsen fra TV'et? Vil TV'et (f.eks. et Panasonic VT20) ikke altid kunne levere den nødvendige strøm?

Hans CL