Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jesmarina
Jeg har fået afsat ca. 6000 på den hjemlige finanslov til et fjernsyn og tænkte jeg ville benytte mig af al den akkumulerede viden herinde til at pejle mig i retning af et tv med flg. karakteristika:

40" - 42"
LCD (behøver ikke være LED*)
Full HD

Ønskerne og deres prioriteringsrækkefølgen:
1. Godt kontrastfyldt billede
2. God lyd
3. >=100Hz
4. Meget gerne WiFi

Underordnet er skærmdybde(*) og design.

Jeg vil være taknemmelig for enhver hjælp, for jeg starter lidt fra scratch.
Brugeravatar
Af edinger
Som sædvanlig bli'r jeg nødt til at spørge, hvorfor det partout skal være LCD?

Utallige artikler i dette forum bekræfter, at Pana's plasmamodeller - TIL PRISEN - sætter samtlige LCD-skærme til vægs på alle væsentlige parametre (design undtaget).
Af jesmarina
edinger - jamen jeg har læst hvad jeg kunne finde om det og jeg har bestemt ikke lagt mig 199% fast på LCD. Men årsagen til at jeg formoder det vil være bedst er at jeg læste at LCD er mindre følsomt for hvor meget belysning der i rummet og vi bruger jo tv'et på alle tidspunkter af døgnet, men jeg ved dog godt at Plasm-billedet skulle være suverænt bedre i dæmpet belysning.

Har du nogle gode tip ang. modeller i den prisklasse jeg efterspørger?

Og jeg ser at yakken også anbefaler Plasma, men det med beslysningen slog mig nok lidt væk fra det for det var sådan set min initiale ide, så je skal nok revurdere.

Tak for svarene, et par tip til gode Plasmaer vil som sagt være påskønnet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er et fint TV. Hvis reflektionerne bekymrer dig, så kunne du overveje at vente lidt indtil den nye G20 er faldet lidt mere i pris. Den har markant færre reflektioner end 10-serien.
Af sharders
yakken skrev:Den har markant færre reflektioner end 10-serien.
Øh, der er vist noget jeg ikke har forstået. Der beskrives i testen, at de indre reflektioner er mindsket. Men der er vel stadig glasfront?
Af Peter VTEC
Jo den har stadig glasfront, men så vidt jeg har forstået på alle dem der har haft "hands on" på en G20 så har den anti reflex coating på skærmen som minimere reflextioner ganske betydeligt.
Af xcardman
måske ikke lige i denne prisklasse, men mange nye lcd har blank skærm. så med reflektioner er man lige vidt.

men har set både en g10 og g20. også på det punkt er en g20 bedre.
så når den falder lidt i pris på 42g20. så bliver den alså meget svære og komme uden om.
personligt havde jeg brugt tiden på at spare lidt op, mens en g20 falder i pris.
Af jesmarina
Jeg var slet ikke klar over at der var problemer med refleksioner. Jeg skal lige være med. Det jeg nævnte med beslysning, det mente jeg var ihht. hvor lysstærk selve skærmen er, altså at en sol-oplyst stue ville genere meget. Jeg vidste ikke det med refleksionerne.

Men hvis der er problemer med refleksioner kan man da spraye overfladen med noget kan man ikke. Ved der er noget der hedder Glare-Buster som en bekendt har sprøjtet på sine bilruder.

Og hvis det bare er glas foran tager det vel ikke skade af det. Men igen, I dont know!