Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej allesammen

Jeg er ny bruger herinde, så jeg håber jeg kan lave et fornuftigt første indlæg :)

Jeg står pt og skal have købt mig et TV. Jeg har lige erhvervet mig Yousee KabelTV med fuldpakke osv som formodentlig bliver kørende indenfor en uge.
Jeg har overvejet hvad jeg godt kunne tænke mig, når nu det skal være.
Mine tanker pt hedder noget med 42-46" LED TV med DLNA teknikken.

Jeg har kigget på flere forskellige men umiddelbart kan jeg stort set kun finde en enkelt skærm der sårn rigtig har det jeg er ude efter.

Samsung UE46B8050

http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... returnurl=

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=444156

Prisen afskrækker mig ikke, da jeg hellere end gerne vil betale for kvalitet og et lækkert design.
Jeg har altid godt kunne lide LG´s design, men synes ikke rigtig at kunne finde nogle konkurrencedygtige skærme i henhold til billedkvalitet.
Jeg har også kigget lidt på Sharp LC46LE705S, men trods det er billedet er rigtig godt, så har firmwaren en del begrænsninger og mangler som jeg også kan læse mig til her på forummet.

så hvis der er nogen herinde der har nogle ideer til andre skærme er jeg lutter øre. Eller hvis der er fordele/ulemper ved denne Samsung.
Eller for den sags skyld hvis det er værd og vente på Samsungs nye serier?

På forhånd mange tak :)
Af wcc
super fed skærm du skulle osse tag at kigge på deres 7000 led serie som også er en god skærm (100hz) :) . hvis du ikke har travlt med at købe lige nu skulle du nok vente på samsungs nye skærme de skulle være lige på trapperne inden for en måneds tid og der får du også mulighed for at få en skærm med 3d.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
7000-serien lider lige vel meget af slør i min mening.
Af danielll
Mener da, det er nemt at finde en LG der kan konkurrere, der er da SL8000, jeg syntes personligt da også den er bedre da jeg har set begge
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hverken SL8000 eller SL8500 er LED-modeller. Ikke at det skulle have den store betydning ift. billedkvalitet, men trådstarter spørger jo efter modeller med LED-belysning.
Af Figr
Jeg er meget glad for min Samsung- jeg synes det har et fremragende billede. Har også fået god kritik her på siden. Bruger desuden ikke særlig meget strøm - hvilket jeg synes er en god ting.
Af dhanse15
Har netop i dag tilbageleveret mit 3. Samsung LED tv til FONA.

Startede i Oktober 09 med et 46b7070. Men der var rigtig meget clouding, altså lyse områder på mørke billeder. Dette kunne og ville jeg ikke accepterer.

Fik det ombyttet efter ca. 14 dage, til et andet 46b7070. Dette havde samme problem. Jeg kunne simpelhen ikke se film uden at dette skreg mig i øjenene. Og henvendte mig igen i FONA, for at få en løsning. Løsningen blev at vi ville prøve en LED skærm mere for at give det en chance. Har så ventet på en ombytter indtil i går (18/3-10). Fik så en 46B8050 som kompentation for ventetiden.

46B8050 havde ca. 4 gange så meget clouding som den jeg lige havde afleveret. Derfor blev den tilbageleveret allerede i dag (19/3-10)

Jeg kan bestemt IKKE anbefale Samsungs LED tv til personer som er kræsne med hensyn til billedkvalitet. For slet ikke at nævne det markante slør der er specielt på 7070 skærmen.

Skal nu finde en ny skærm, da jeg ser på et 5 år gammelt 32" PHILLIPS LCD-tv. Men oplevelsen er 100 gange bedre idet der ikke er clouding overhovedet.!!!

Dennis H.
Af Figr
Underligt at det ikke fremgår af testen her på siden.
Af dhanse15
Ja. Syntes også det er MEGET mærkeligt at der ikke er clouding på hverken 7070 eller 8050 testtv´et.

Men det er et kendt problem på Samsungs LED-tv. Har snakket flere gange med samsungs kundeservice. De kunne ikke gøre noget ved problemer, idet skærm konstruktionen er sådan.

Har også læst her på forummet og andre steder på nettet at der er MANGE der er extremt utilfredsse med de skærme.

Dennis
Af Figr
Jeg er absolut meget tilfreds med mit Samsung B8050 og synes det er et fantastisk billede at se på - også på DVD og Bluray. Jeg kan kun anbefale det.
Af dhanse15
Har du ingen clouding på dit 8050 Figr?
Af Figr
Jeg synes ikke jeg oplever det - men det kunne måske skyldes jeg ikke er kritisk nok.
Af kskruger
dhanse15 skrev:Har netop i dag tilbageleveret mit 3. Samsung LED tv til FONA.

Startede i Oktober 09 med et 46b7070. Men der var rigtig meget clouding, altså lyse områder på mørke billeder. Dette kunne og ville jeg ikke accepterer.

Fik det ombyttet efter ca. 14 dage, til et andet 46b7070. Dette havde samme problem. Jeg kunne simpelhen ikke se film uden at dette skreg mig i øjenene. Og henvendte mig igen i FONA, for at få en løsning. Løsningen blev at vi ville prøve en LED skærm mere for at give det en chance. Har så ventet på en ombytter indtil i går (18/3-10). Fik så en 46B8050 som kompentation for ventetiden.

46B8050 havde ca. 4 gange så meget clouding som den jeg lige havde afleveret. Derfor blev den tilbageleveret allerede i dag (19/3-10)

Jeg kan bestemt IKKE anbefale Samsungs LED tv til personer som er kræsne med hensyn til billedkvalitet. For slet ikke at nævne det markante slør der er specielt på 7070 skærmen.

Skal nu finde en ny skærm, da jeg ser på et 5 år gammelt 32" PHILLIPS LCD-tv. Men oplevelsen er 100 gange bedre idet der ikke er clouding overhovedet.!!!

Dennis H.
Grunden til, at du ikke oplever clouding på dit gamle Philips tv, er at de nye LED tv er meget mere lysstærke end de gamle tv, plus at de også har et langt bedre evne til at vise sort. Og dermed ses clouding tydeligere. Samsung LED er ikke engang de væste på dette punkt, Sony's W5500 er f.eks. langt være. Men med de rigtige instillingere på tv'et, kan man minske clouding meget, så det ikke ses så tydeligt. Hvis man helt skal undgå clouding, så kommer man ikke udenom, at vælge et plasma tv.
Af KlausHansen
Hmmm.... kan ikke lige huske hvad cloudning betyder, sådan tekninsk....

og kan ikke se det under "forklaring" her på sitet.

Kan i Hjælpe. Er måske interesseret i LED, (de nye), ellers er jeg til plasma,(de nye), hvis de ikke summer/brummer.....