Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har fundet ud af at jeg skal have et fladskærm fra enten Samsung eller Sony. Jeg er kommet frem til ialt 3 modeller, men hvilket skal jeg vælge, det vil jeg gerne have lidt hjælp til, jeg har en computer som jeg vil bruge med spil og film, en velfungerende vhs, en ps2 og alm telia stofa tv med over 20 kanaler.

Jeg er kommet frem til følgende modeller:

Samsung LE40B655XXE fra hifiklubben til 6275kr (medlemspris, er medlem) Samsung LE40B656XXE til 6269kr (internetpris) elgiganten

Test af Samsung LE40B650 http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40B650/

Hvad er forskellen på de to modeller ? Så vidt jeg kan se på Samsungs hjemmeside, er at 655 modellen (hifiklubben) er den mest avanceret model.

Den sidste model jeg overvejer at købe er Sony's 40EX500AEP som jeg kan købe til 5999kr

Hvad vil i anbefale og hvorfor ?

Jeg overvejer at købe ekstra forsikring(ser meget tv) som i elgiganten koster 800kr for 3 år (4år koster 1099kr) hos hifi klubben koster det 899kr for 5 år forsikring er det noget i vil anbefale ?
Af thomas_fogh
Hvis du gerne vil ha' ekstra garanti, så køb det i Sony-butikken. De giver 5 år med i prisen, som jeg mener er 6700 kr.
Af mhca
Man bør være opmærksom på at garanti og forsikring ikke er det samme.

Nogle forsikringer dækker også uheldige hændelser. En garanti dækker kun fejl på produktet, som ikke er forårsaget af brugeren.

Vær opmærksom på betingelserne for forsikringenen, hvis du tegner sådan en. Der kan være store forskelle, som gør at nogle næsten bare er spild af penge.

Jeg har ingen anbefalinger mht. TV.
Personligt ville jeg dog nok hellere handle i Hifiklubben end i Elgiganten, der sælger alt fra brødristere til hifi.
Af thomas_fogh
Ja, forsikringen dækker normalt også uheld. Husk at checke om din normale indboforsikring (familieforsikring) i forvejen dækker dette.
De fleste forsikringer ophører, hvis du får ombyttet produktet. Dvs. du skal købe en ny forsikring.
Af gasolin
thomas_fogh skrev:Hvis du gerne vil ha' ekstra garanti, så køb det i Sony-butikken. De giver 5 år med i prisen, som jeg mener er 6700 kr.
Hvor kan jeg tjekke priserne ? Jeg ved der er en sony center i Rosengårdcentret(Odense) men jeg kan ikke finde nogen priser på sony's produkter i deres sony center idet på sony's hjemme side koster KDL-40EX500 8000kr og det er jo ikke lige frem 6700kr
Senest rettet af gasolin 19 mar 2010, 15:49, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Weissbier
gasolin skrev:
Hvor kan jeg tjekke priserne ? Jeg ved der er en sony center i Rosengårdcentret(Odense) men jeg kan ikke finde nogen priser på sony's produkter i deres sony ceneter idet på deres hjemme side koster KDL-40EX500 8000kr og det er jo ikke lige frem 6700kr
http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=793576
Af thomas_fogh
Priserne inde på Sonys hjemmeside, er for hvis du køber på fra deres onlinebutik.
Ring til butikken, hvis du skal ha' deres priser. Jeg mener, at det var 6500 kr eller 6700 kr for 40EX500.
Af gasolin
Weissbier skrev:
gasolin skrev:
Hvor kan jeg tjekke priserne ? Jeg ved der er en sony center i Rosengårdcentret(Odense) men jeg kan ikke finde nogen priser på sony's produkter i deres sony ceneter idet på deres hjemme side koster KDL-40EX500 8000kr og det er jo ikke lige frem 6700kr
http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... pid=793576
Tak, men det var ikke lige det jeg havde i tankerne(kender god hifipriser, det var de 6700kr hos sony centret jeg var interesseret i) da jeg som du måske ikke har læst, har fået et tilbud om at købe et Sony KDL 40EX500 til 5999kr som er mindre en de priser der er på hifipriser.
Af Kleen™
Jeg ville til enhver tid foretrække japansk/europæisk fremfor koreansk.
Af lennon
Kleen™ skrev:Jeg ville til enhver tid foretrække japansk/europæisk fremfor koreansk.
Øhhh . . ? ?
Af Kleen™
Øhhh . . ? ?
Selv mine pænt dyre Samsung-skærme er IMO langt ringere konstrueret end sammenlignelige japanske skærme.
LG (=Lucky Goldstar) er efter min mening endnu værre.

Jeg overvejer ikke koreansk igen, førend de foretager et kvalitetsmæssigt kvantespring.
Af Wobber
Jeg har lige købt et KDL-40EX500 til 5000,- :)
Af Snitte
Har også lige købt et EX500 i dag :D 4999,-