Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilken skærm?

Samsung 215TW
2
40%
Dell 2007WFP
3
60%
Vent lidt, der er noget godt på vej!
Ingen stemmer
0%
Af knalle
Jeg kan se der er bud på Dell'en, men Samsungen får jo også go omtale her på siden.

Jeg skal bruge skærmen primært til grafik (Photoshop), video redigering og lidt PC spil
- men vil også meget gerne prøve at smide min Xbox360 dertil. Har læst at man får det bedste resultat af at tilslutte den via et VGA kabel frem for component kabel (ved Samsung'en).

Bør jeg vælge en af disse to skærme og købe den nu? Eller er der noget på vej i samme prisklasse, som er værd at vente på?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Tilbuddet gælder kun til og med i morgen. Til prisen vil Dells være den bedste, men efter i morgen ville jeg nok vælge Samsungs i stedet.
Af Mikael Hansen
Sidder også med samme last minute overvejelser for den pris er godt nok nice!
Ville egentlig hellere ha haft 4:3 versionen men den er jo meget dyrere så jeg køber nok denne!

Panelet der sidder i 2007WFP og 215TW... er det ikke det samme?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej. Samsung benytter et S-PVA panel og Dell benytter et S-IPS panel. Du kan også se dette hvis du bruger vores panelsøgning på forsiden.
Brugeravatar
Af hightower
På den anden side får du en tomme mere på Samsung'en, selvom jeg synes Dell'en er pænere. Husk nu Dell's returpolitik - den har været oppe og vende mange gange.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der har været enkelte rapporter om at 2007WFP også har fået et S-PVA panel og generelt lader det til at det er denne vej Dell går. De skærme der er solgt i DK indtil videre har dog haft S-IPS panel. I er velkomne til at komme med jeres erfaringer når I modtager jeres eksemplarer.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg forstår nu ikke hvorfor folk tuder sådan over det med de paneler. Personligt foretrækker jeg S-PVA frem for S-IPS og de er begge fremragende skærme.
Af Mikael Hansen
Ja måske men nu skal den bruges til grafisk arbejde og jeg ved ikke hvordan farverne bliver på et S-PVA panel! :o
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det er muligt, men som du kan se i min anmeldelse af 2007FP og af alle de andre anmeldelser vi har af S-PVA paneler (f.eks. Samsung 215TW som minder ret meget om 2007WFP) så er farverne ganske glimrende.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Meld endelig tilbage når I modtager skærmen. Hvis Dell virkelig ER skiftet til S-PVA paneler her i DK, så skal vi jo have rettet paneldatabasen.
Af Mikael Hansen
Selvfølgelig! :D