Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nu har jeg læst anmeldelserne på flatpanels anbefalede fjernsyn til konsoller.

Og umiddelbart så falder mit valg på 40w5500.
Men så var jeg et smut forbi sony center og så 46ex500, hvilket jeg syntes var lidt flottere i designet. (men prisen var jo også lidt dyrere)

Men mit spørgsmål er, hvad ville I vælge og hvorfor? og er det måske et helt andet sony, som I kunne anbefale, som også ligger mellem 5-8000 kr.?

Håber I kan give mig lidt guidance, da jeg syntes, det er på tide at udskifte mit gamle LG tv (fra før ordet HD blev opfundet :D )
Af Rodding
Jeg ville kigge på EX500. Min bror skal have et tv snart og som det ser ud nu bliver det Sony 46EX500
Af oz1lly
hvis du køber w5500, så sørg for at hente nyeste opdatering, ellers kan der være problemer med at den kan huske de digitale kanaler, efter opdatering ingen problem.

Min mor er godt tilfreds med sin w5500.

De nyeste kan jo lidt mere, men smag er forskellig, til gengæld falder prisen på de lidt ældre fladskærme.
Af maunus
Jeg står selv og skal have et G20 - det har jeg lagt mærke til at det er meget populært og det kan fås for de penge du har.
Af nosadk
Tror det bliver Sony 46EX500. (den kan vel ikke være dårligere end w5500, som jo blev anbefalet til konsolbrug herinde på flatpanels. Så nu håber jeg ikke at jeg går helt galt i byen.)

Panasonic ser også god ud, men da jeg mest skal bruge det til min ps3 ville det så ikke være en fordel at få et fjernsyn med LCD?
Af nosadk
hvis der er nogen som kan finde et review af 46ex500 så må i gerne lige poste et link...
Af Kleitus
Jeg har lige købt et W5500 som jeg bruger til det samme og jeg synes det er et super fedt TV. Det kan godt være de nye er lidt smartere at se på og har nogle nye features, men de koster til gengæld kassen i forhold til de super tilbud du kan opstøve på W5500 nu hvor den skal tømmes fra lagrene. Jeg gave 10k for mit 52" og der skal jeg give det dobbelte hvis jeg vil have et af de nye i samme størrelse.

Spørg dig selv om det er pengene værd at få et af de nye og prøv at jage tilbud i SonyCenter. Det var der jeg fik et rigtig godt tilbud på mit - de skal jo af med dem for at gøre klar til de nye. Du kan ofte finde tilbud der ligger langt under hvad selv nettet kan tilbyde.

Kan iøvrigt tilføje at netop til konsol/gaming brug er det her TV virkelig fedt. Der er ingen input lag overhovedet og vælger du et plasma skal du være opmærksom på retention, hvilket stadig eksisterer når man går folk på klingen. Dem der påstår der ikke findes retention bruger ikke deres plasma til gaming el. lign hvor det samme billede kan stå i lang tid.
Af Rodding
hehe nej ;D
Men min bror skal også have et nyt tv, og vi regner stærkt med at det bliver 46ex500, men han har tålmodighed nok til at vente på en test.
Af nosadk
Rodding skrev:hehe nej ;D
Men min bror skal også have et nyt tv, og vi regner stærkt med at det bliver 46ex500, men han har tålmodighed nok til at vente på en test.
ja burde jeg nok også... må jeg se om jeg kan styre mig indtil da..:P
Af Kleitus
Rodding skrev:Nej men vent nu og se om ex500 lider af backlight bleeding som w5500 gør.
I 46" er ex500 billigere ind W550
W5500: http://www.pricerunner.dk/pl/2-1212061/ ... ign-Priser
ex500: http://www.pricerunner.dk/pl/2-2575250/ ... ign-Priser
Som jeg sagde kan man i butikker/SonyCenter få et W5500 meget billigere end nettet og pricerunner viser af standardpriser. Du skal sammenligne med et af disse specialtilbud. :)