Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bagwell
Jeg ved jo nærmest ikke om jeg tør give det kære Panasonic pv60E kritik. da aller er enige om at det er et super tv.

MEN

I dag så jeg I elgiganten i Viby PV60E og noget så ildeset som et Hitachi 42PD7A10 hænge ved siden af hinanden, og Hitatchi var KLART overlegen. Begge skærme kørte samme dårlige analoge signal, men alligevel var det på hitachi skærmen langt mindre pixeleret og farverne var klare.

Om de har indstillet tv'et ordenligt kan naturligvis betyde meget, men alligevel.

Kan det virkelig passe at Hitachi har overhalet Panasonic ???
Af mimse
Jo tak! Jeg har også været i Elgiganten (odense). Må nok indrømme at jeg aldrig kunne finde på at købe fjernsyn der. Stor set alle deres fladskærme er justeret til kontrastniveau der ligner gråt-i-gråt. Undtaget er dog LG, Hitachi og Philips. Ved samtale med deres kyndige medarbejdere viste det sig også at det var kun disse mærker de anbefalede. Ved ikke om de evt. får større bonus fra omtalte firmaer.
Jeg luskede hen og prøvede at justere lidt på henholdsvis et Samsung og et Panasonic. Da billedet var blevet MEGET bedre kom ekspedienten hen og sagde "Hvis du vil have assistance må du gerne henvende dig" og resolut blev "pegepinden" revet ud af hånden på mig. Næste gang jeg kom forbi var de stillet tilbage til gråt-i-gråt. ;;)
Desuden syntes jeg de har nogle voldsomme priser, for et firma som praler med de vil være danmarks billigste.
Jeg skal sige at jeg har talt med andre, der er af samme opfattelse ang. hvor de får mest bonus.