Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa. Håber nogen kan fortælle mig, hvor i processen det her går galt? :-)

Jeg har en PS3, som jeg havde sat til tv med HDMI, og så lyden via optisk til anlæg. Nu har jeg så anskaffet mig en Apple TV, og den skulle jo også gerne have lyd over anlæg. Nu er problematikken så bare, at mit anlæg (noget Samsung surround receiver bras) kun har en optisk indgang. Jeg ville derfor køre lyd og billede fra både PS3 og Apple Tv op i fjernsynet via HDMI, og så køre lyden ud af tv og ned i anlæg via optisk. Jeg får bare kun 2.0 ud nu.

Jeg syntes ikke rigtig at kunne hitte noget i indstillingerne der fikser dette?

Tv´et er et Samsung LE40M86B

Nogen gode ideer?

Mvh Martin Sjøstrand
Af jacob586
Tror ikke det kan fikses via indstillinger. Dette er også tilfældet for mit nyere Samsung TV - og det står direkte i manualen: 5.1 lyd der kommer ind via HDMI kommer ud via optisk i 2.1, det er kun lyd fra tuneren der kommer ud som 5.1. Du kan sikkert få en lille skifter hvor du manuelt kan skifte mellem PS3 og Apple TV. Måske den her kan bruges:http://www.av-cables.dk/lydkabler/optis ... 49_da.html
Af Martin Sjøstrand
Det var da en træls omgang bras :o

Skal ud og have nyt tv her til sommer, så jeg tror bare jeg skifter manuelt, og håber det nye tv kan finde ud af det så

øv øv
Martin Sjøstrand skrev:Hejsa. Håber nogen kan fortælle mig, hvor i processen det her går galt? :-)
Jeg har også optisk ud fra TV til receiver. Receiveren detecter selv Dolby Digital (fra f.eks. National Geographics) Men ikke PLII surround-effekt-lyd. Det skal receiveren indstilles til manuelt. Har din receiver en lyd "mode" funktion som skal aktiveres? Du får ikke 5.1 men måske kan du få noget Prologic-noget?
Af Martin Sjøstrand
mjaaah, det har jeg ikke lige rodet så meget med. Mulighederne er ikke imponerende på den i hvert fald. Men hvis det kun kan blive i Prologic alligevel, så tror jeg, at jeg køber en optisk switch istedet, eller venter på jeg alligevel nok snart skal have skiftet mit tv ud