Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JakobMath
Hej! Jeg har for 2 dage siden købt en Sony Bravia 52 Z5500 fladskærm. Fedt tv, men efter hver nat, hvor tv'et har stået standby, vil jeg tænde det om morgenen via fjerbetjeningen. Men der kommer ingen billeder, uanset hvilken kanal jeg vælger. Den første morgen 'låste' skærmen, således at uanset hvilken knap på fjernbetjeningen, som jeg trykkede på, skete der intet. Ved helt at afbryde for strømmen og tænde igen, virkede tv'et igen. I morges virkede alle knapper på fjernbetjeningen, men der kom ingen billeder frem. Efter igen at afbryde strømmen og tænde igen, virkede tv'et på ny.
Jeg får signal fra Stofa. Fra et andet gammelt tv er der altid signal, så fejlen må ligge i min nye fladskærm.
Er der nogen, som har oplevet det samme ?

Vh.
Jakob
Brugeravatar
Af Weissbier
Til lykke med dit gode fjernsyn. :) Jeg har ikke oplevet det, men jeg slukker netop også altid på "energiknappen" (Energy Saving Switch), så mit fjernsyn altid er helt slukket. Derfor burde dit jo tænde alligevel, men det andet sparer strøm, og fjernsynet tænder upåklageligt. ;)
Af Virgilen
JakobMath skrev:Hej! Jeg har for 2 dage siden købt en Sony Bravia 52 Z5500 fladskærm. Fedt tv, men efter hver nat, hvor tv'et har stået standby, vil jeg tænde det om morgenen via fjerbetjeningen. Men der kommer ingen billeder, uanset hvilken kanal jeg vælger. Den første morgen 'låste' skærmen, således at uanset hvilken knap på fjernbetjeningen, som jeg trykkede på, skete der intet. Ved helt at afbryde for strømmen og tænde igen, virkede tv'et igen. I morges virkede alle knapper på fjernbetjeningen, men der kom ingen billeder frem. Efter igen at afbryde strømmen og tænde igen, virkede tv'et på ny.
Jeg får signal fra Stofa. Fra et andet gammelt tv er der altid signal, så fejlen må ligge i min nye fladskærm.
Er der nogen, som har oplevet det samme ?

Vh.
Jakob
Jeg har nøjagtigt samme problem og har haft en sony tekniker ude to gange nu. De kan ikke finde noget, men nulstiller tvet hver gang hvorefter det virker. Det kommer dog tilbage igen. Næste gang det sker ryger tvet retur til dem.
Af JakobMath
Ok! Tak for info. Så er jeg ikke alene :). Benytter du også Stofa ? Jeg har snakket med Sony Support, som siger, at der er et problem mellem Stofa og dette TV. De har forsøgt at løse problemet i de sidste par uger, men har ikke løsningen endnu.
Af Virgilen
JakobMath skrev:Ok! Tak for info. Så er jeg ikke alene :). Benytter du også Stofa ? Jeg har snakket med Sony Support, som siger, at der er et problem mellem Stofa og dette TV. De har forsøgt at løse problemet i de sidste par uger, men har ikke løsningen endnu.
Jep også stofa her
Af oz1lly
Ved ikke om det samme gælder dit tv, men det er vigtig at w5500 bliver opdateret med sidste nye, idet den ikke kunne gemme digitale kanaler, efter opdatering ingen problem.