Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Fuksi
Hej.. Jeg har nogle spørgsmål, som jeg håber i vil hjælpe mig med at få svaret på:)

1. Skal snart til at have et panasonic g20, og skal derfor også have et vægbeslag... Det skal kunne dreje 90 grader altså vinkel ret, så den vender sådan, at jeg kan se tv'et på højre side af stuen. Jeg har kigget inde på avconnection, men det billigste jeg kan finde koster 1700, og det synes jeg er for dyrt.. Kan det ikke gøres billigere? Hvis ja, hvorhenne og hvilket beslag? Håber I kan hjælpe mig med at finde den billigste løsning :-)

2. De kalibreringsindstillinger, der bliver lavet i anmeldelserne af de forskellige tv, vil de også passe til de andre tv? Jeg mener indstillingerne som Rasmus laver ved g20 anmeldelsen, vil den passe på det g20 tv, som jeg skal købe? Jeg synes nemlig, at jeg har hørt, at man ikke 100 procent kan overføre den samme indstilling, da tv'erne varierer, selvom det er samme model, er det rigtigt?

Håber I kan hjælpe :-)
Af noxity
2:
Det er rigtigt at man ikke bare kan overføre indstillingerne direkte. Men du vil stadig opnå et langt bedre billede ved at følge dem.
Det du ikke kan er at overføre indstillingerne fra et TV som er kalibreret til mindste detalje, f.eks ISF-kalibreret, og så tro at dit TV også er ISF kaliberet. Det vil bare være et godt udgangspunkt.

Så konklusionen er altså at du sagtens kan bruge Rasmus' indstillinger, og opnå et bedre billede. Det vil ikke være identisk med det billede Rasmus har fundet, men meget tæt på.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
noxity skrev:Det du ikke kan er at overføre indstillingerne fra et TV som er kalibreret til mindste detalje, f.eks ISF-kalibreret, og så tro at dit TV også er ISF kaliberet. Det vil bare være et godt udgangspunkt.
Lige netop kopiering af en minutiøs kalibrering hvor gammakurven rettes ind kan IKKE overføres med et godt resultat. Når vi kommer ned i disse små detaljer, så kan du ligeså godt komme ud for, at indstillingen gør mere skade end gavn pga. de variationer der er fra TV til TV. I vores anmeldelse inkluderer vi ikke disse justeringer i tabellen, da vi ved at mange følger vores anbefaling mere eller mindre blindt. Vi medtager derfor kun de overordnede justeringer, som vi mener vil kunne bruges på alle TV.
Af Fuksi
Tak for det hurtige svar...

Så har jeg hørt, at det er R G B indstillingerne jeg ikke kan overføre direkte, er det rigtigt?

Rasmus har også skrevet RGB indstillingerne ned i tabellen ved g20 anmeldelsen, kan jeg bruge dem?

Og hvis der er nogen, der vil kommentere mit spørgsmål omkring billig vægbeslag, er I meget velkomne :-)