Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af --And--
Hey guys,

Først og fremmest - fantastisk side i har her, har snart brugt halvdelen af min søndag herinde (;

Anyway - jeg faldt over siden da jeg er på udkig efter et nyt tv til stuen for så at flytte mit gamle (og elskede) 32" LG LCD ind i soveværelset.

Bliver en længere tråd, men vil gerne, som reglerne for fora'et siger, give udtryk for alle mine overvejelser i forbindelse med fremtiden og de nye 2010 modeller fra Sony, Samsung og LG.

Jeg er, som jeg selv vil betegne det, rimeligt godt inde i tingene og hvad der rør sig på markedet. Mit udgangspunkt i sidste uge var egentlig jeg ville spare op til Samsung LED serie 8 46" til knap 15.000 - jeg har så i midlertidig set den nye C serie der kommer til marts og den helt store serie, der skulle komme til sommer med 3D.
Ligeledes syntes jeg Sony´s 2010 produkter er virkelig flotte, så gik over til jeg egentlig hellere ville vente på disse kommer i løbet af de næste par måneder. Meeen her tager tingene så en drejning igen, efter jeg har siddet og læst på nettet i dag. Som jeg ser det (og ret mig endelig hvis forkert), bliver 3D kombineret med tyndt og stilet LED teknologi det helt store, og nøj, Samsungs bud ser godt ud! Som sagt kommer serien først til sommer (som jeg har forstået det), og inden konkurrenterne er ude med deres og priserne begynder at stabilisere sig til et "moderat" niveau, vil jeg tro vi er sidst på efteråret 2010.

Så mit udgangspunkt er nu jeg stadig godt kunne tænke mig noget større til stuen, hvor behovet er alt fra TV (yousee = digital kanaler for free) til BD film og Xbox360 gaming. Jeg kan dog ikke overskue at smide 10-15.000 efter noget der er "forældet" / jeg har lyst til at skifte om ½ år.
Jeg har derfor fundet frem til et TV til en 6-8000kr må være et godt "trade off" i forbindelse med mine interesser.

Jeg syntes klart jeg får mest for pengene i plasma og er kommet frem til et par modeller fra hhv. LG og Samsung, men er klart åben for andre forslag?!

Pt. er jeg ude i det skal være 100Hz (og fuld HD og andre ninja tricks som DVB-C, USB DIVX (ved godt ps3000 som vist længere nede ikke har det) og 3-4HDMI er underforstået).

Derfor har jeg følgende modeller i søgelyset:

http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... 000&sp=all

http://www.hifipriser.dk/Product/Detail ... 000&sp=all

http://www.cinemagic.dk/shop/samsung-ps ... 5254p.html

Kunne godt bruge jeres point of view?! Nogle indvendinger, erfaring eller helt 3 forslag til mit valg?!

Håber i er kommet genenm min længere tråd og gider bruge et par min på et svar ((:

Mvh

Andreas
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du bør se på Panasonic G20. Da jeg sidder på en 3G forbindelse hvor data takseres pr kbyte så vil jeg ikke åbne dine link, men ud fra linkenes navne kan jeg sige at G20 er bedre end dem alle. SKAL det være 50"?
Af --And--
Jeg har godt luret den - er dog i prisklassen ca. 11.000, altså 3000 mere end de andre, og er stærkt i tvivl om jeg kan retfærdiggøre det ved et køb.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kunne jo gå ned i 42". Vil du hellere have en stor ringere skærm?
Af --And--
Umiddelbart er jeg til en stor skærm, men kunne godt gå på kompromis for kvantitet. Desværre er Panasonic designmæssigt et stykke efter syntes jeg.. Er der virkelig så stor forskel på G20 og det LGPS8000 samt det Samsung jeg linker til?!
Af tcf
Jeg er i markedet for en ny skærm, som dig, And, og da jeg arbejder for en producent af disse, ja så ved jeg da lidt.
Det er vel altid sådan, at hvis man venter liiiige lidt endnu, ja så kommer der en ny, jeg har selv en tendens til at hele tiden tænke, måske den i morgen er bedre?
men nøgternt set, så er det der 3D TV, der kommer nu, jo "første" generation, og derfor tror jeg først det bliver rigtig sjovt/interessant om en 3-5 år, når teknikken har modnet sig. Tænk på at de såkaldte "LED" TV, som jo egentlig bare er LCD med LED backlight! De første der er kommet, der er der jo en del blå farve i, som jo kommer af at de består af 3 farver, nemlig R/G/B, og evnen til at blande dem i et vægtet forhold, giver et mere eller mindre blåligt billede. Mon ikke de modeller der er på trapperne, har fået det lidt mere under kontrol? Og mon ikke der skal gå et par modeller endnu, før det bliver helt godt?
Og nu til 3D, der er det også vigtigt at man sidder forholdsvis centreret, i forhold til midten af fjernsynet, for at få den rigtige effekt, og mon ikke også det bliver bedre ( læs bredere synsfelt ) efter nogle generationer?
Så derfor har jeg for mit vedkomende valgt at se bort fra 3D, og for den sags skyld også LED TV, og kigger nu på Plasma.
Om det så skal være Panasonic, LG eller Samsung, ja der er jeg ikke helt klar. Som dig syntes jeg Panasonic er lidt gammeldags i design, men uden tvivl ikke teknologisk, japanerne er som regl der, lige et skridt foran, her tænker jeg også på screen burn/rentation.
Nå en lang smøre, så nu vil jeg stoppe ;;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Koreanerne har traditionelt set lidt bedre styr på design end japanerne, hvilket desværre ikke falder ud til Panas fordel. Vi har længe ønsket os, at de fyrede deres designer og huggede en gut fra LG eller Samsung. Eller en tilfældig fra gaden for den sags skyld...

G20 leverer et bedre billede end de andre modeller, så hvis dét vægter højest, så bør du lægge dine penge dér. Vægter design højere, så ville jeg tage PS8000. Husk at LG også har nye plasma-modeller på trapperne. Vi har deres high-end model på bænken lige nu.
Af tcf
Jeg kan ikke være mere enig, med hensyn til designet :-)
Og med hensyn til LG´s nye plasma, som I har på bænken nu, hvornår kommer testen ud? Kunne man ikke få sådan en tendens, om det ser godt eller skidt ud?
Af tcf
Lige én ting til, rettet til yakken, mener du at G20 leverer et bedre billede end Samsung PS50B855?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
B855 leverer et ret godt billede og både G20 og B855 har "problemer" med summen. Jeg ved ikke helt hvilken af de to jeg ville foretrække, men på ren billedkvalitet vil B855 nok have overtaget. Den har dog mere retention, så det er ikke lutter lagkage uanset hvilken man vælger...

Der er ingen teasers mht. test. I må vente til den er online :)
Af tcf
Tak for dit svar :)
Jeg hælder pt mest til at vente på Samsungs nye 7000 serie, skulle være på trapperne slut i april, til en pris a ca 17K for en 50" med hdd optager funktion og 3D, ja ja jeg ved godt det der 3D, men når nu den har det så 8)
I følge Samsung skulle de have gjort noget ved både brummen og billed rentation, og sort neveauet skulle være klasse bedre end 855?
Af wcc
tag og vent til de nye modeller er på gaden, og så tag ud og se dem .så kan du selv danne et indtryk af hvor gode de nye modeller er. jeg venter selv på den nye 7000 serie og efter hvad de forskellige forums skriver , så skulle det være rigtige gode.