Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Carsten405
Hej experter.

Mine forældre købte i januar et 50 tommer samsung b855 og har egentlig været fint tilfredse med det, men de har oplevet 2 gange at det har tændt af sig selv og ligsom lyst helt op selvom det har været slukket ;;)

Hvad skyldes det og hvorfor gør den det ???

En anden ting som de er rigtig kede af, det er at der er kommet sådan nogle lilla plamager oppe i højre hjørne som især er tydelige i de mørke områder / scener.

Hvad er det for noget og er det en defekt skærm ???

Skal lige sige at de har netop fået kørt en software opdatering (3001) igennem men det har ikke hjulpet på problemet :(

Håber i kan hjælpe.
Carsten405
Carsten405 skrev:Mine forældre købte i januar et 50 tommer samsung b855 og har egentlig været fint tilfredse med det, men de har oplevet 2 gange at det har tændt af sig selv og ligsom lyst helt op selvom det har været slukket
Sandsynligvis leder det efter opdateret firmware. Prøv at checke om det har en "standby update" funktion og deaktiver den.
Mht. de lilla plamager, ville rådet til et CRT TV være: Flyt højttalerne lidt væk fra skærmen. Men plasma TV er vist ikke følsomme for magnetfelter...
Af PT.
det at skærmen lyser op af sig selv er helt normalt, de kan dog slå automatiske opdateringer fra inde i menuen under softwareopgraderinger.Med hensyn til de lilla plamager bliver jeg dig svar skyldig.
Af Larsdk
kan du evt. tag et billede af de plamager