Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kimz
Jeg har en bekendt der har Yousee kabel, han kan ikke forstå at man ikke kan købe en HDD, DVD optager der kan optage digitalt fra DVB-C, for derefter at ligge det over på dvd.

Jeg har prøvet at forklare at sådan en næsten ikke findes, andet en hvis man anskaffer sig Yousees boks, men der kunne man jo ikke ligge det ned på DVD efterfølgende, er der ikke noget med det er krypteret ?

Har så forslået en boks, med DVB-C, med mulighed for at optage på USB, eller harddisk, men det dur ikke, det er ikke en PC løsnng jeg leder efter, det vedjeg godt kan lade sig gøre.

han har en ældre Sony HDD recorder, som han mener kan optage digitalt, det står der på fronten, jeg iger at det kan godt være, men det er dVB-T.

Er der en der vil være venlig at forklare lidt om, hvordan det hænger sammen :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan ikke få en optager med DVB-C MPEG4 og mulighed for brænding på DVD. Hvis du vil brænde optagelser ud, så bliver det til en PC-løsning.

Alle DVD-recordere har maksimalt en MPEG2 DVB-T tuner, så du vil aldrig kunne optage kabel-TV digitalt. Du kan nok køre signalet over i den via scart, men så er det allerede konverteret til et analogt signal og alt hvad der hedder "HD" er nedskaleret til "SD".

Der findes vist enkelte bokse, der kan optage på en harddisk og samtidigt har DVB-C, men ingen af disse har en indbygget DVD-optager oveni. Samsungs model er stadig den der leverer det bedste resultat, men her kan du end ikke tage data ud, da formatet ikke kan læses af noget program - heller ikke på en PC.
Af eliassorensen
Jeg købte et DVB-C MPEG4 kort til min gamle Dell-PC, og bruger nu den som mediecenter. Det fungerer perfekt :)

Det er lidt bøvlet at få en DVB-C tuner til at fungere med Windows Media Center, da det ikke understøtter DVB-C pr. standard. Derfor skal der bruges et program kaldet DVBLink til at få MCE til at tro, at dit DVB-C kort er et DVB-S. Lidt svært, men det kan bestemt lade sig gøre.
Af Twonky
Elias, hvilken information har du brugt i transponder? Og hvor i langet bor du? (efter hvad jeg kan læse så er der forskellige transponder-koder alt efter hvor man bor)

Jeg har nu kæmpet et par døgn for at få mit dvb-c kort til at virke :S
Af Kozz
Jeg har kastet håndklædet i ringen og har lejet en Yousee box. Det fungerer fint, men det hakker i HD optagelserne. Måske fordi mit antennekabel er urimeligt langt..

Det er simpelthen ikke til at holde ud, at se på analoge optagelser, på en fladskærm som min. Mon overhovedet på nogen som helst flad?