Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Marcus
Hej jeg har købt mig et splinter nyt KDL-zx1 fjernsyn med alt bonusudstyret for 13k hvilket jeg selv så som et udmærket tilbud, nu slår jeg så op en side i Politiken hvor jeg ser NX700 fjernsynet til ca. samme pris, jeg bliver så i tvivl om mit køb er rigtigt.
Det der betyder meget for mig er billedkvaliteten i skærmen.

Jeg håber at der er nogen kloge hoveder her der kan hjælpe mig med at vurdere denne situation
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
NX700 vil næsten med garanti være bedre rent billedmæssigt. Vi har desværre ikke fået målt på den endnu, så det er jo lidt gætværk, men jeg ville ikke give 13.000 kr. for en ZX1'er i dag.
Af mhca
JEg har set NX700 i Sony Center Hørsholm.
Desværre for denne skærm er der masser af spots tændte, hvilket er synd pga. glasfronten. Ligeledes stod farverne lidt kraftigt.

Generelt synes jeg, at den havde et flot billede. Og dens 100 Hz system håndterede bedre hurtige bevægelser end et LCD fjernsyn der hang på den modsatte væg.

Yakken... du skriver, at I desværre ikke har fået målt på NX700 endnu... Har I fået NX700 ind, eller hvordan skal den formulering forstås?
Jeg ser frem til at I tester det. Mine forældre begynder at være ret klar til at træffe et valg.
Og jeg tror personligt ikke helt, at det er 2000 kr. værd at gå op i NX800 for at få 200 Hz, som i øvrigt ofte er slået fra.

Mvh. Martin
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, NX-serien er ikke modtaget. Vi har ikke fået nogen dato fra Sony endnu.
Af mhca
Ok.

I Sony Center Hørsholm fortalte de, at de forventede at få leveret en sending af NX700 i morgen, mandag.

Derudover håbede de, at de kunne få NX800 engang mellem onsdag og fredag.

De fortalte, at Sony's nye fabrik ikke er i stand til at køre på fuld tryk, hvilket gør, at Sony har problemer med at producere nok skærme her til lanceringen.
Jeg frygter lidt, at det kan betyde, at I må vente lidt endnu på testeksemplarer.