Log ind med sociale netværk
13 mar 2010, 13:06
På konsolspil er det meget få der kører mere end 720p/1080i, fx. kører GTA4 såvidt jeg ved 720p på 360 og endnu mindre på PS3.
Topic: Personligt har jeg LCD, men det er faktisk kun fordi jeg bor på et 8 kvm værelse og kun har plads til et 32". Når jeg flytter og opgraderer til et 50" så er det mere eller mindre en no-brainer.
gasolin skrev: Desværre har rigtig mange plasma skærme med 100hz til 4-4500kr, kun en alm hd opløsning, som nok ikke er så optimalt hvis man en gang om ugen spiller lidt pc spil, som med 1024x768 måske ikke lige ser så spændende ud, lidt som en meget lille skærm med full hd opløsning det er heller ikke 100% optimalt til en computer.Det kræver sit grafikkort at køre et moderne PC-spil i 1920x1080 og derudover skal du sikre dig at fjernsynet kan modtage 1080p gennem HDMI fra PC. I 40" som du nævner er det efter min mening utroligt svært at se forskel på 720p og 1080p, men det kan måske ses på PC-spil.
På konsolspil er det meget få der kører mere end 720p/1080i, fx. kører GTA4 såvidt jeg ved 720p på 360 og endnu mindre på PS3.
Topic: Personligt har jeg LCD, men det er faktisk kun fordi jeg bor på et 8 kvm værelse og kun har plads til et 32". Når jeg flytter og opgraderer til et 50" så er det mere eller mindre en no-brainer.
13 mar 2010, 13:56
Og vi kan vist godt blive enige om, at du ikke må tælle alle TV'ene på testbænken med her
Rasmus Larsen skrev:Jeg har begge, men igen, jeg har også en del TvJeg har også selv både LCD og plasma, men stuealteret er vel dét vi må bruge som det primære. Jeg har også et CRT stående, som stadig tjener mig godt.
Og vi kan vist godt blive enige om, at du ikke må tælle alle TV'ene på testbænken med her
13 mar 2010, 16:00
Billedet af afstemningen er overhovedet ikke repræsentativt for den generelle fordelings af LCD/plasma i befolkningen ifølge opgivne salgstal. Det kan så igen give anledning til en eventuel diskussion. 
Iøvrigt mangler jeg i afstemningen at kunne indtaste mit tv - nemlig CRT.
Iøvrigt mangler jeg i afstemningen at kunne indtaste mit tv - nemlig CRT.
13 mar 2010, 16:09
Jeg forstår ikke hvor den option blev af. Jeg satte den på da jeg oprettede afstemningen. Jeg har puttet den på igen.
Resultatet er selvfølgelig kun et udtryk for hvad vore brugere har stående.
13 mar 2010, 17:00
yakken skrev:Jeg forstår ikke hvor den option blev af. Jeg satte den på da jeg oprettede afstemningen. Jeg har puttet den på igen.Interessant afstemning blandt forum-brugerne. Jeg har nu indtastet mit CRT, tak!
13 mar 2010, 21:57
tjah sjovt at se hvor mange som stadig hænger ved de her farveløse tv (plasma) ha ha, ej bare ment som en venlig provokation.....
men seriøst er glad for min samsung 8050, mener det er skarpere end de plasma'er jeg har set bla. v10 panasonic som jeg var tæt på at købe. Men for meget forstyrrelse på billedet især omkring ansigter (slør) og farverne virker tamme.
Men ok det er smags sag...... ved at plasma folkene vil mene noget andent.
men seriøst er glad for min samsung 8050, mener det er skarpere end de plasma'er jeg har set bla. v10 panasonic som jeg var tæt på at købe. Men for meget forstyrrelse på billedet især omkring ansigter (slør) og farverne virker tamme.
13 mar 2010, 22:21
Når to TV begge er korrekt kalibrerede så er farverne ens. Nogen foretrækker så forkerte farver og fred være med det. Dette gælder alment uanset TV-type - alle TV kan justeres til at vise pang-farver.
13 mar 2010, 22:33
Spøg til side, vi er ho alle forskellige og nogle foretrækker det ene frem for det andet, så er det bare heldigt at der er flere typer at vælge imellem.
Da jeg for nyligt skulle have mit 13,5 år gamle Sony CRT skiftet ud, var jeg helt sikker på jeg skulle have LCD/LED men efter at have fået god rådgivning og ikke mindst set et utal af skærme i funktion valgte jeg Plasma da jeg syntes billedet passede mig bedst. Andre vælger LCD/LED fordi billedet passer dem bedst, sådan er det bare og heldigvis for det for ellers ville det da være en kedelig verden hvor vi alle havde de samme ting, gik ens klædt og det er jo næsten ikke til at holde ud af tænke på.
jøkke skrev:tjah sjovt at se hvor mange som stadig hænger ved de her farveløse tv (plasma) ha ha, ej bare ment som en venlig provokation.....He he en sort/hvid plasma, det har jeg sgu aldrig hørt om:-)
Spøg til side, vi er ho alle forskellige og nogle foretrækker det ene frem for det andet, så er det bare heldigt at der er flere typer at vælge imellem.
Da jeg for nyligt skulle have mit 13,5 år gamle Sony CRT skiftet ud, var jeg helt sikker på jeg skulle have LCD/LED men efter at have fået god rådgivning og ikke mindst set et utal af skærme i funktion valgte jeg Plasma da jeg syntes billedet passede mig bedst. Andre vælger LCD/LED fordi billedet passer dem bedst, sådan er det bare og heldigvis for det for ellers ville det da være en kedelig verden hvor vi alle havde de samme ting, gik ens klædt og det er jo næsten ikke til at holde ud af tænke på.
15 mar 2010, 11:22
Det kunne være meget sjovt, hvis folk også smed en kommentar om hvilket Tv de har.
Det kunne være jeg skulle få denne afstemning op på forsiden, så vi kunne få lidt flere på banen.
Det kunne være jeg skulle få denne afstemning op på forsiden, så vi kunne få lidt flere på banen.
15 mar 2010, 11:45
Kunne moderatoren så ikke sørge for, at dette blev et prioriteret emne, der altid ligger "øverst i stakken"? For mit vedkommende skal jeg gerne oplyse, at jeg (ikke overraskende) har et LCD med CCFL, men allerede nu kan jeg da godt se, hvor det bærer hen... 
Med venlig hilsen
Martin Hinge
LG OLED65CX & Samsung PS64D8005
Cambridge Audio Azur 751BD & Denon DVD-3800BD
Apple TV A2843 & A1625
Apple TV+ & TV2 Play
Martin Hinge
LG OLED65CX & Samsung PS64D8005
Cambridge Audio Azur 751BD & Denon DVD-3800BD
Apple TV A2843 & A1625
Apple TV+ & TV2 Play
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto