Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg står og skal bruge en "billig" men fornuftig afløser til min trofaste Viewsonic VX922. Den er ganske enkelt blevet for lille! Jeg har besluttet mig for at købe en 24", 16:9 skærm, da jeg synes man får meget for pengene her.

Skærmen skal primært bruges til gaming. (RTS/FPS) Men ind til, jeg får købt mig et stort 42-50" tv, skal den også bruges til film. HDMI er umiddelbart ikke et must, da det nok kun vil blive brugt til min kommende tv.

Jeg har set på Asus VW246H, som jo også er på jeres anbefalingsliste.

Har også kigget på Samungs P2450H, som jeg personligt synes har et pænere design. Synes de minder meget om hinanden, når man sammenligner deres specs. Så, hvorfor er det ikke Samsungen der er på listen? Den er endda lidt billigere. Foretrækker i øvrigt en skærm uden indbyggede højtalere. Men billedkvalitet og ydelse er self. første prioriteten.

Ud fra mine behov, hvilken af de to skærme ville så være at foretrække (Måske en hel tredje?)

Budget. mellem 1500-2000kr
Senest rettet af Trap 14 mar 2010, 12:11, rettet i alt 1 gang.
Af Trap
Det skal lige siges jeg også er lidt lun på Samsungs 2233RZ, da skærmens primær funktion bliver gaming, når det nye tv kommer i hus.

Synes bare det ærgerligt den ikke fås større end 22"

Nogle der ved, hvornår de kommer med en større skærm? Evt. en anden producent...

I må stadig gerne komme med en mening om de 2 førnævnte skærme.
Af Trap
Lyder SUPER! måske jeg skulle vente lidt. De 120HZ tiltaler mig nemlig ret meget, efter, hvad jeg har læst om Samsungs model.

Nogen idé om, hvad de andre modeller kommer til at ligge i? (fandt prisen på 27eren og de andre er jo "ukendte" men måske der er kommet nogle nyheder?)

Kan du i øvrigt komme med en kommentar til de to første skærme jeg har kigget på? De jo nok VÆSENTLIGT billigere end, hvad de andre kommer til at gå for.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vore anbefalinger kommer primært af skærme vi rent faktisk selv har målt på. Derfor er Asus' model på listen. Det er skam også en fin skærm, men til rent spilbrug, så er det ret svært at komme uden om 120 Hz modellerne. Du kender jo VX922, som i forvejen var ret hurtig - Asus' vil ikke være hurtigere. Så kan du jo gøre op om du kan "leve" med mere af det samme, eller om du vil vente på noget bedre.
Af Trap
Har lige opdaget at Acer er kommet på banen med en 24" 120HZ Skærm.

Modellen hedder Acer GD245 og koster omkring 2800kr.

Er generelt ikke meget for Acer. Men har læst denne skærm faktisk er bedre end den roste kandidat fra Samsung. Koster lidt mere end jeg havde regnet med, men det går nok.

Havde ellers lige besluttet mig for at købe Samsungs P2770H. 27" kunne virkelig være frækt til RTS spil og D3 når det på et tidspunkt udkommer, samt film :) Men nu er jeg igen blevet i tvivl...