Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilken type TV har du?

Af Peter VTEC
Jeg har haft begge teknologier, først to LCD skærme og nu køre jeg på min plasma nr tre.

Plasma er i min verden LCD overlegen til TV brug, den eneste LCD skærm jeg har været ude og se på jeg selv ville betale penge for er en BeoVision 10 som har et virkeligt godt billede der differencere den fra andre.
Af xcardman
har plasma
fordi jeg synes det er bedst til film og tv

du skulle nok heller skrive om din egen behov.
for hvis du mest ser tv om dagen eller vil bruge din skærm som en slags
pc monitor så er lcd nok at foretrække.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Mon ikke vi i stedet skulle lave det om til en afstemning? Jeg bruger selv plasma.

Jeg har oprettet en afstemning for dig.
Af keler
Plasma selvfølgelig :)
Brugeravatar
Af Weissbier
Kan godt lide, at OLED er med i afstemningen. Der er helt sikkert mange, der har sådan et på nuværende tidspunkt. :p
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg har begge, men igen, jeg har også en del Tv :)

Interessant emne. Det bliver sjovt at se fordelingen herinde, når der kommer lidt flere med i afstemningen.
Af thansen
Plasma da det giver det mest naturlige tv billede efter min menning.
Af gasolin
Yakken :

Mon ikke vi i stedet skulle lave det om til en afstemning? Jeg bruger selv plasma.

Jeg har oprettet en afstemning for dig.

Fint nok, det rart med lidt info om hvad folk vælger, for jeg er begyndt at kigge på plasma, pga det lidt nemmere at finde 100hz plasma skærme på 40" eller størrer til billig penge samlignet med lcd, der koster mindst 6000kr hvor plasma koster fra ca 4000kr og op.

Desværre har rigtig mange plasma skærme med 100hz til 4-4500kr, kun en alm hd opløsning, som nok ikke er så optimalt hvis man en gang om ugen spiller lidt pc spil, som med 1024x768 måske ikke lige ser så spændende ud, lidt som en meget lille skærm med full hd opløsning det er heller ikke 100% optimalt til en computer.
Af Rod1983
Plasma :p