Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nubsedasse
Hvad med baggrundsbelysningen (mørke scener) - lagde du mærke til noget der?

- jeg har også en lille hang til Philips - jeg synes, de gange jeg har set deres LCD'er, at deres billede virker mest roligt og naturligt -
Af Tommybj
Ja, baggrundsbelysningen er med detaljer, så når det er mørkt, er det ikke bare sort, du kan se detaljer. En af mine venner har et 7403 og han havde på forhånd fortalt mig, at han selv havde gået efter både Sony og Samsung til at starte med, men at han var faldet for Philips p.g.a. de kraftigere farver og detaljegraden.
Af Kozz
Nok derfor jeg netop blev glad for Sony, da jeg mere er til "naturlig" farvegengivelse. Men man kan jo heller ikke regne med det man ser. i butikkerne. Jeg havde bare læst mig til, at Sony havde gode SD indstillinger. Derfor følte jeg mig tryg ved det, jeg jeg købe (not my first) Sony 8)
Af pagh
er kx500 lige så langsom til at gå ind på tekst-tv og skifte kanal som v5500? altså hvis du går ind på tekst tv stopper lyden så 1 sekund for derefter at komme frem igen?
Af nubsedasse
lyden stopper ikke når man går til TekstTV. Der går ca. et halvt sekund fra at billedet formindskes og TekstTV (4:3 i venstre side) er aktivt. Der sker intet med lyden.

TVGuiden (Guide-knappen) loader lige et sekund godt og vel, men der er også info en uge frem. Lyden fra nuværende program forsvinder helt når man er i EPG'en/Guiden (lidt irriterende og unødvendigt imo.)

Bruger man derimod Home-knappen til kanaloversigt, får man en transparent menu hvor både lyd og billede forbliver. I Home-kanaloversigten er der info om nuværende og næste program. Og der kan scrolles meget hurtigt i den menu.

Home-menuen loader på under et halvt sekund og husker hvilken undermenu (Indstillinger, Foto, Lyd, Video, Digital*, Analog, Ext. Indgange, Netværk) man sidst var inde på, så den er en effektiv kanaloversigt til hurtigt kanalskift.

*Digital er så oversigten over kanaler på DVB-C/T tuneren.
Af pagh
okay lyder somom det er blevet lidt bedre siden mit v5500. hvad med kanal skift? går det "normalt" eller irriterende langsom som på v5500.

havde du LG sl8000/sl8500 i overvejelsen da du købte?

Det er lige nu de 2 tv jeg står imellem og så kx500
Af dennisbluff
Hvis der er nogen derude der går med købstanker på denne model - Så har jeg et fabriksnyt tv til salg i køb/salg forummet.

Der er måske mulighed for at gøre den billigste handel mulig på tv´et i øjeblikket.

Send gerne en PM med et bud, hvis det efter at have læst "annoncen" har interesse.

/Dennis
Af esbenr
Jeg var lige forbi Media Marktt i Flensborg idag og så at de havde et Sony KDL-46BX400 til godt 5000,-

Så var jeg selv inde på Sonys hjemmeside for at se hvad forskellen er på deres serier.

Her skriver de ikke at BX400'eren har DVB. Og så holder det ikke for mig. Men igen, så skriver de heller ikke at EX500 og EX600 har det, men kun EX700. Og det ved jeg er forkert.

Nogen der ved om et 46BX400 har DVB? For så er det et superkøb. Det koster det halve af tilsvarende skærme i den størrelse fra Sony. Og kører fullHD og BE3 osv.

Har selv en 32BX300 der kun har HD Ready og BE2 og der er billedet super godt til mit behov. Så jeg har lidt svært ved at overbevise mig selv om at jeg skal smide 9000+ for et 46" Sony.

PS: Jeg behøver ikke DLNA osv, da jeg har en PS3 til at køre det.