Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa, jeg står og skal have et nyt tv, til under 5.000 :)

Jeg syntes jeg er nede på 2 valg.
http://www.wupti.com/Produkter/TVHIFI/T ... 635DN.html

Linket skal kopieres før det virker :/

42" LCD, FullHD, 100 HZ, USB, Dvb C, T og mpeg4 tunere.

Og så et Panasonic x10

som er et 42" Plasma, der har næsten samme specs, bare uden fullhd :(

hvilket jeg er bange for at jeg får brug for når jeg spiller PS3 og ser Blurays :)

men har dog stadig hørt meget godt on Panasonic'en, og ved godt der er kommet en ny model, men ser ikk ud til at ku finde den til under 5.000..

så jeg vil gerne høre nogle meninger om hvilke af dem jeg skal tage(evt, et andet?)

og gerne et link til den rigtige x10 model med en billig pris, fordi sys jeg ser alt muligt forskelligt, og så ender det med jeg er inde på den forkerte model.
Af gasolin
Toshibaen har de også hos computercity (fysisk butik), billedet er mere rundt og blødt en skarpt ok lyd.

Fona har kun meget få modeller tilbage af en Samsung LE 40B625 den har fullhd,100hz og koster 4999kr (bed dem om at søge på modellen i deres database) måske det var noget, men søg endelig ikke efter modellen for jeg kan ikke finde nogen data på modellen, for der er ikke rigtig nogen dataer på nette, men modellen findes om end den er ved at udgå.

Me lad lige en model blive tilbage, for måske køber jeg den !
Af lennon
Ingen tvivl om at Pana10 er klart bedst på rå billedkvalitet.Ingen LCD skærme i prisklassen matcher Pana10 på billede, - men mange LCD har til gengæld bedre features. Full-hd er ligegyldigt i normal siddeafstand (2-3m) i denne størrelse, - også til Blu-ray. Med hensyn til PS3 ved jeg faktisk ikke .
Af Pagger
Tak for de hurtige svar:) Har intet problem med at købe den i en net butik, jeg er alligevel dårlig til at bedømme i en butik, fordi jeg er vandt til lorte tv:) så alt er en forbedring, jeg kan bare ligesågodt gøre det rigtigt første gang, og få en god skærm der giver value for money:) vil tjekke den sAmsung der:) men håber på nogle flere meninger, og evt et link til en billig side med den rigtige model af x10:) jeg Sys den lyder fed, men er bange for at jeg vil savne full hd, fordi sidder rimeligt tæt på-ikke alt for tæt, men tæt;)
Af Vibes
Ville helt klart vælge pana'en den har et fantastisk billede
Af Pagger
Det bliver nok pana'en så:) er der forskellige modeller af x10'eren, fordi jeg Sys ikke jeg kan finde det rigtigt sted hvor den er billig, og når jeg så gør er det den forkerte model, måske en kunne hjælpe mig?
Af Pagger
Det bliver nok pana'en så:) er der forskellige modeller af x10'eren, fordi jeg Sys ikke jeg kan finde det rigtigt sted hvor den er billig, og når jeg så gør er det den forkerte model, måske en kunne hjælpe mig?
Af Thor-thor
Du bør overveje den spritnye Panasonic X20.
Det er efterfølgeren til X10 og burde byde på forbedringer.
Der skulle komme en test her på siden i løbet af kort tid, du kunne evt. lige vente og se hvad Rasmus mener om den.

En 42X20 kan findes til ca. 5k flere steder.

Eksempelvis her:
http://www.totaltv.dk/piz.asp?id=4178&aID=21837

Men det kan garanteret findes/forhandles til samme/lavere pris andre steder...
Den burde uden de store problemer kunne klemmes under 5k. (Der har i øvrigt lige været fælleskøb på www.recordere.dk hvor den kostede ca 4800,- (men det er lige slut))

Her i øvrigt link til 42X10Y ved et par fornuftige forhandlere, hvis du insisterer på den model ;) :

http://cinemagic.dk/shop/panasonic-tx-p ... 4690p.html
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=44 ... 3EEB25CF18
Af Pagger
Er x10'eren så dyr? Jeg troede det nærmere var de 4000, men rabat siger du, hvordan skulle jeg opnå det?:) og er det bare mig eller er der flere modeller der hedder noget med 42x10y f.Eks. Med forskellige tunere eller noget?9
Af Thor-thor
Prisen ved Cinemagic er leveret, så 4,5k må vel siges at være ok. Men det er rigtigt at 42X10y var på tilbud til 4k for ikke så lang tid siden.

42X10 er uden mpeg4/dvb-c tuner, hvilket jeg ikke vil anbefale.

42X10Y er med dvb-c/mpeg4 tuner, hvilket gør at du er klar til at modtage tv via egen antenne/kabeltv uden at skulle have en tunerboks.

Med hensyn til rabat er det primært at holde øje med diverse forhandlere og når du er klar til at slå til så evt. kontakte et par forhandlere for at prutte lidt om prisen (forvent dog ikke at der er noget at hente ved netbutikkerne).
Umiddelbart ville jeg dog checke testen af X20, der burde være forbedringer i den nye skærm, der gør den lille prisforskel værd at betale.
Af Pagger
Mange tak:) det hjalp en del:) 4500 med levering lyder som en god pris har du ret i:) troede det var uden, hvis jeg kan gå en x20 til under 5k med levering bliver det den:) ellers så en x10y, er der også forskellige modeller med x20?