Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af andersbue
Jeg står for at skulle købe mig min første TFT-skærm.
Jeg er absolute ikke gamer typen, der går år imellem jeg spiller.

Jeg ligger vægt på klart og behageligt billede, og at farvegengivelsen er trofast.

Jeg har sat et budget på max 3000kr til køb af skærm. Jeg er kommet frem til disse to modeller som jeg ikke helt kan vælge imellem.

LG L203WT-BF 20.1"

Plus+ Den har efter min mening et flot design, høj kontrastforhol og acceptabel belysning.

Samsung 205BW 20.1"

Plus+ Den er 6ms, acceptabel belysning, normal kontrast forhold.

Jeg har i en måned haft en bestilling stående ved GETMORE.dk på LG modellen, men de har ikke kunne levere, nu har jeg afbestilt den, da CBC (Kontor Syd) havde den i deres reklame. Dem var jeg så nede hos i dag, men de kan heller ikke skaffe mig den. Og de sagde ydermere at den var trukket af markedet. Dog kan jeg se at GETMORE nu igen skriver 1-2 dages levering....typisk!

Hvilken af disse skærme vil I vælge. Prisen ved Kontor Syd er den samme (3000kr). Jeg er usikker, da jeg ikke ved hvilken af disse skærme der vil levere det bedste resultat til mit behov.

Jeg kender ikke så meget til de forskellige TFT teknologier, og vigtigheden af kontrastforholdet. Kontor Syd nævnte også at nogle firmer tester i mørke rum og andre i oplyste og det giver en falsk afvigelse i tallene, er det noget nogen her inde kan be- eller afkræfte.

Håber I vil hjælpe mig...
Af dMITIj
Hej andersbue.

Hvis jeg var dig ville jeg offer 500kr mere og bestille en DELL 2007WPF jeg har selv lige modtaget min i dag og den er super lækker bruger mest mine skærme til at game og denne skærm er uovertruffen det er helt vildt jeg har spilllet CS:S,CS 1.6 og der er ingen ghost,tailing osv. :D nu ved jeg godt du ikke gamer men det fortøller jo stadigvæk lidt om denne skærm..
Senest rettet af dMITIj 25 sep 2006, 19:35, rettet i alt 1 gang.
Af Hein
Jeg har lige modtaget den her i dag LG L204WT-SF og jeg klager ikke.

Den her er en opdateret udgave af 203WT. Som du kan se 5ms osv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dell modellen vil have de bedste farver og de højeste betragtningsvinkler. Jeg ville vælge den til dit brug. Men SKYND DIG! Tilbuddet udløber i morgen...