Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kim W
Så har jeg købt min første fladskærm og det blev til en G20. Desværre sover min datter lige bag væggen, hvor det skal hænge, så det bliver ikke i aften at jeg skal finde boremaskinen frem. Jeg glæder mig som et lille barn til i morgen. :)

Jeg har siddet og gloet på skærme i Hifiklubben i Lyngby og jeg må give folk herinde ret. G20 er uden tvivl et kanon køb. Fantastisk flot billede, god lyd og faktisk et lækkert design. Synes det er fedt at den ikke buer ud forneden som G10.

Jeg så på Samsung LED og det ligner en tegnefilm og slet ikke mig. Da jeg ikke vil have ekstern lyd, så testede jeg lyden på de forskellige skærme. Lyden på Samsungen var dårligere end på min iPhone og jeg tager ikke pis.. Nej, hvor var det dårligt. G20 fremstod som et Bose anlæg ved siden af.

LGSL9000 spejlede alt hvad der var af lys fra lamper, skærme og vinduer. Da jeg skal bruge det i en stue med lys, var det bestemt ikke en interessant skærm.

Alle deres LCD'er gjorde folk røde i hovederne.

Jeg må sige at jeg er overbevist om at jeg har gjort en gudehandel med mit G20 til små 7.700,-

Tak for hjælpen herinde.. Det har været fedt at blive guidet til dette køb, så jeg ikke havde slæbt en design skærm hjem til 12.000,- når man kan spare flere tusinde og få en bedre skærm.
Af thomasbk
Tillykke med fjerneren! jeg glæder mig til at høre din endelige dom imorgen. Jeg leder selv efter et plasma tv i den prisklasse og har kraftigt overvejet den g20. Det ser ud til man får noget for pengene!
Af ABoehm
Tillyke med dit G20. Hører du nogen markant "brumme-lyd" som andre har påpeget?
Af Grumpy Kiwi
Tillykke med det. Det er et rigtig lækkert tv. Fik selv mit 50" igår. Men når du nu får sat det til, vil du så ikke lige tjekke om du også har en summen fra tv'et?
Af Kim W
Jeg spurgte i butikken, men jeg skulle helt hen og sætte hovedet ved siden af før jeg kunne høre noget. Han sagde at det kunne forekomme lidt ved lyse billeder men ellers ikke. Det skal lige siges at Samsung LED 50" larmede meget mere. Jeg er normalt ret kræsen med lyd så det bliver spændende om jeg bliver skuffet i morgen.
Af Novatic
Tillykke med købet Kim.

Og hold os endelig opdateret. Jeg står selv og er 90% sikker på et G20 køb, men de 10% usikkerhed er stadig pga. frygt for voldsom plasma buzz.

Er også lidt lyd-kræsen - Det irriterer mig dog ikke på min fætters PZ85, eller min vens G10, så hvis det er standard støj ved lyse billeder kan det sagtens gå an.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Støjen på G20 skulle efter sigende være mere markant end på G10 og PZ85. Jeg mangler stadig at høre et af de grelle eksemplarer, så jeg kan ikke sige om det er værre end på mit eget LX5090, men dét har nu også plasma-buzz i hørbar grad.
Af Kim W
Men igen.. Hvis I sætter hovedet hen til en Samsung 50" LED, så får i blæst hovedet af.. Det brummer helt vildt!! I butikken havde jeg hovedet helt inde bag skærmen på G20 og der kunn ejeg godt høre en lav brummen og da jeg stod en halv meter fra Samsung skærmen kunn eman høre en ret høj brummen. Det er derfor ikke kun plasma der har "problemer" med dette.

Nu må vi se.. regner med at have det oppe at køre ved 18-tiden!
Af Akaran
Tillykke med købet :) Jeg har selv skaffet mig en G20 forleden og der er ingen brumme lyde at komme efter her. Alt i alt et fantastisk TV, specielt til pengene!
Af Ellegaard74
Tillykke med tv'et.... Helt klart vi også skal have sådan et her i huset.. Skal bare lige ha samlet de sidste par tusind.... og skal lige se når 46" kommer...

Men tillykke, håber du bliver glad for det.
Af Juma
Halløj...Efter at ha kigget på flatpanel og div. forums i 3 mdr. bestemte jeg mig endelig for at købe G20 50"...
Det eneste jeg var rigtig bange for var den "summen" alle talte om..
Nu har det hængt på min væg i 2 dage og jeg har ikke hørt noget "summen" endnu :) Og sidst jeg blev tjekket var jeg ikke døv :D
Jeg kan klart anbefale Det TV til alle...Super billede og også overraskende god lyd...
Af pipper
@juma.

Hvilken billede indstilling bruger du?

Har du ændre på hvidbalancen?
Af Dahlsen
Vi er nogle som sidder og venter som et barn på VT20'eren... O_O