Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Blomsterpigen
Kan det være noget med min opsætning af Z7, som ikke er i orden? Når lyden fra TV går gennem egne højtalere, er den fin, men når jeg tænder for Z7, så går lyden væsentlig ned i styrke, hvorimod lyden fra pladespilleren gennem Z7 er meget højere - men altså skratter som en dårlig bilradio.
Af RogueAgent
Blomsterpigen skrev:Jeg har skiftet kabler, så nu fik jeg lyden igennem, men den er stadig ganske forfærdelig at høre på.
Er strømforsyningen til Riaa'en sådan en hvor man kan ændre spænding (volt) og polaritet..? Jeg kan huske at jeg engang købte en riaa hvor det var en multi-strømforsyning der fulgte med.

Hvis det er tilfældet, så check lige at den er indstillet til at give den rigtige spænding (formentlig 9 volt) ..?
Af RogueAgent
Blomsterpigen skrev:Kan det være noget med min opsætning af Z7, som ikke er i orden? Når lyden fra TV går gennem egne højtalere, er den fin, men når jeg tænder for Z7, så går lyden væsentlig ned i styrke, hvorimod lyden fra pladespilleren gennem Z7 er meget højere - men altså skratter som en dårlig bilradio.
Er der i Z7's menuer mulighed for at indstille niveuaet for hver indgang..? Det kunne måske også lyde lidt som om signalet fra RIAA er så kraftigt at det overstyrer indgangen i Z7...
Af Peter Schrøder
Blomsterpigen skrev:Jeg har skiftet kabler, så nu fik jeg lyden igennem, men den er stadig ganske forfærdelig at høre på.
Det kan også være overstyring. Kan RIAA'en indstilles til forskellige niveauer? Visse typer pickup'er kræver mere forstærkning end andre og måske forstærker din RIAA for meget.
Af RogueAgent
Blomsterpigen skrev:Det er denne RIAA jeg har, og der er intet at justere eller ændre på.
http://www.av-cables.dk/lydkabler/phono ... 18_da.html
Det kan evt. være en lille skrue i bunden hvor der står "gain".
Men jeg tvivler nu lidt på at den har sådan en indstilling.
Brugeravatar
Af Blomsterpigen
Er der i Z7's menuer mulighed for at indstille niveuaet for hver indgang..? Det kunne måske også lyde lidt som om signalet fra RIAA er så kraftigt at det overstyrer indgangen i Z7...
Der er rigtig mange ting, som man kan indstille på Z7, men jeg aner ikke, hvor jeg skal begynde.
Brugeravatar
Af Blomsterpigen
Det kan evt. være en lille skrue i bunden hvor der står "gain".
Der er intet at stille på.
Af RogueAgent
Blomsterpigen skrev:
Der er rigtig mange ting, som man kan indstille på Z7, men jeg aner ikke, hvor jeg skal begynde.
Jeg kiggede lige i det link til manualen der var på side 1 i denne tråd - Der står lidt om det på side 71 i manualen under "Dæmp Audio", dog ikke hvilken menu du skal ind i, men der må være noget der hedder Lydindstillinger eller lignende, og her skal du så slå "Dæmp Audio" til.
Brugeravatar
Af Blomsterpigen
Det har jeg set, men vidste ikke lige, hvad det skulle bruges til. Prøver det af.
Brugeravatar
Af Blomsterpigen
Det hjalp ikke noget, men jeg var ved at blive blæst ud af stuen, fordi jeg havde sat volumen for højt, da det var på TV.
Brugeravatar
Af Blomsterpigen
P.S. Det skratter også, når nålen kører i rillerne mellem numrene. Nogen sammenhæng?

Jeg tager en pause. Måske skal jeg alligevel køre pladerne gennem min PC, for der var der ingen problemer. Øv.
Af Peter Schrøder
Blomsterpigen skrev:P.S. Det skratter også, når nålen kører i rillerne mellem numrene. Nogen sammenhæng?

Jeg tager en pause. Måske skal jeg alligevel køre pladerne gennem min PC, for der var der ingen problemer. Øv.
Gennem din PC? Det burde den ikke kunne uden RIAA heller.
Måske din grammofon har indbygget forforstærker (RIAA)? I så fald skal du køre den helt uden om den løse RIAA. Men det var så dét med kablernes længde....
Brugeravatar
Af Blomsterpigen
Kan man forlænge kablerne med nogle hunstik til et andet sæt kabler?