Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Pels
Hej,

Jeg ville høre om der er nogen der har erfaringer med Panasonics LCD TV og deres kvalitet. Kommer der nogen andmeldelse af deres nye LCD´er. Specielt deres D20 og G25 serie virker interessant.
Af red_martians
Panasonics LCD-skærme skiller sig lidt ud, ved at de bruger IPS-alpha-paneler, i modsætning til PVA og MVA-paneler som man ser hos størstedelen af konkurrenterne. Det gør at den har ret dårligt sortniveau, bruger lidt mere i strøm. Til gengæld er der meget lidt slør, farverne er meget præcise, gode shadowdetails, og så har den nærmest perfekte betragtningsvinkler. Især det sidste finder jeg meget vigtigt ved et stuealter. Alle skal kunne se på det ;)
Ved dog at man kritisere dem pga. især det sorte, men bare 10grader ud af vinkel og det er et 100gange nedre fjernsyn end de dyreste samsung LED'er.
Af Pels
Hmm, ja netop betragtningsvinklerne irriterer mig på de fleste LCD´er og jeg skal kunne se mit TV fra en skæv vinkel når jeg står i køkkenet. Har en Dell monitor med IPS panel som jeg er meget tilfreds med, hvis det ellers er sammenligneligt. Men det ville være interessant og vide om de har fået sænket sort niveauet på dette års modeller.