Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Theos
Hej jeg har kigget på følgende fladskærm:
http://www.lge.com/dk/tv-audio-video/tv/LG-37LH3000.jsp

Jeg har nogle spørgsmål:
Der står at det er HD ready HD-Ready 1080p, men det har opløsning 1920x1080, betyder dette at det ikke kan vise HD/Blueray?

Det skærer bare i mit øje at der står HD ready!

Er det grundlæggende et godt TV?

Synes det er billigt iforhold til andre skærme, synes det virker underligt at det er så billigt, hvis det kan det samme som et TV der koster 2000 mere!

På forhånd tak.
Theos skrev:Det skærer bare i mit øje at der står HD ready!
1080P er det, de andre kalder full HD. Så det kan vise BlueRay i fuld opløsning. Hvor godt det gør det, er en anden sag. Umiddelbart virker prisen rimelig, men der er også andre til 4-5000,-kr i samme størrelse (iflg. Kelkoo.dk)
Af Theos
Vil du anbefale mig at se efter noget andet?
Af Theos
Og i såfald har du nogle mærker som kan anbefales?
Af Patte©
Jeg har også haft meget kig på dette tv, bare i en 42" model.

Men har også tit været i tvivl om det er godt nok, det er jo et meget billigt tv, men hvis jeg skulle give 1000 - 2000,- mere for et tv der er meget bedre, så ville jeg stærkt overveje det også.

Det jeg skal bruge tv'et til er:

PS3 Spil
BluRay
Almindelig tv kiggeri ( ser ikke digitalt tv )
Dvd Film.

Så hvis nogen har et forslag, lytter jeg.
Af Peter Schrøder
Theos skrev:Vil du anbefale mig at se efter noget andet?
Egentlig ikke. Jeg vil dog anbefale at du ser det med billede på, inden du køber det. LG har jo altid været god "value for money".
De billigere modeller, også fra andre fabrikanter, er som regel et spørgsmål om selve panelets alder og teknologi. Men selv om panelet måske indeholder sidste års teknologi, kan billedet godt være fint nok.
Lidt googlen på udenlandske fora viser at der overvejende er tilfredshed med modellen.