Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kim W
Det her spørgsmål afslører at jeg IKKE er handyman hæ hæ..

Jeg regner med at købe en G20 idag, men nu har jeg så stået og banket på væggen hvor jeg vil hænge det op. Den virker tæmmelig hul og da jeg skruede en skrue i var den ret "blød". Med mit ringe kendskab til vægge, så er jeg bange for at det er en gipsvæg. Min sunde fornuft siger mig at det er noget lo..

Er der nogen der har erfaringer med at smide et vægbeslag op på en "blød" væg eller er det noget man absolut skal lade være med?
Af Peter Schrøder
Kim W skrev:Er der nogen der har erfaringer med at smide et vægbeslag op på en "blød" væg eller er det noget man absolut skal lade være med?
Med de rigtige rawplugs er det ikke noget problem. Tjek om du har et eller to lag gips og tag din viden med ned til byggemarkedet. Du skal nok regne med at bruge ALLE skruehullerne i ophænget, især hvis det skal kunne svinge ud fra væggen.
Af RogueAgent
Hvis du kan finde frem til hvor der sidder lægter bag gipspladen, så vil du kunne få noget mere stabilitet ved at sørge for at nogen af skruerne sidder i lægten og ikke kun i gipsen.

Lægterne vil normalt sidde med 60 cm's mellemrum, så hvis du går ud fra at første lægte sidder 60 cm fra nærmeste hjørne, så burde du kunne regne dig frem til hvor de sidder omkring det sted hvor din skærm skal hænge. Du burde kunne bekræfte det ved at høre efter hhv. hule og faste bankelyde - og er du heldig kan du i det rigtige lys, og ved at kigge fra siden, se skygger efter nogen af skruehullerne, hvis de ikke er spartlet helt ud.