Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har to danske (PAL) Sony TV henholdsvis V4500 og W5500. Da jeg flytter til US er jeg interesseret i at høre om jeg kan anvende mine TV overthere uden PAL NTSC converter. I Specs er angivet NTSC video indgang. Betyder dette, at jeg kan tilslutte de to TV til amerikansk kabel TV og se TV direkte?

Hvilke TV har generelt multikodning PAL NTSC eller skal jeg droppe den tanke og blot købe nye NTSC TV i US.

Hvordan ser jeg DK TV i US. Jeg forestiller mig en teknologi benævnt Slingbox (monteret i DK) og en Slingcatcher ved mine TV i US. Har jeg fat i den lange ende eller er der andre mere indlysende muligheder.
Af Snurrerundtlyd
Glem det.

Du kan ikke bruge Europæiske TV i USA.
Europæiske TV har PAL og/eller DVB tuner, de bruger de ikke i USA. TV'ets tuner vil ikke virke selvom den understøtter NTSC på video indgange (video indgange er f.eks. Scart, composite video og HDMI, men inkluderer ikke antenneindgange).

Desuden er lysnettet i DK 230 V, 50 Hz.
I USA er spændingen kun 120 V, 60 Hz.
De fleste ladere til notbook og mobil er i dag switchmode universal-lader der virker ved både 120 VAC og 230 V og 50-60 Hz. Det er meget praktisk fordi man bringer dem med på rejser. Man skal blot have en rejseadapter til at konvertere til de amerikanske stik.

Men TV virker typisk ikke ved både 120 V og 230 V.
Når jeg kigger bag på mit Sharp LCD-TV står der f.eks. 220-240 VAC, 50 Hz.
Men eftersom lande med 120 V

Sælg TVene og køb nogle nye overthere. Heldivis for dig er stort set alt billigere i USA end i DK. Så sparer du også fragten af TVene til USA, hvis du ikke har noget ekstra plads i en flyttecontainer alligevel.

Tjek alt dit elektriske udstyr om det kan virke ved 120 VAC, 60 Hz inden du sætter det i en stikkontakt overthere. Ellers kan du ret hurtigt brænde udstyret af og i værste fald starte en brand.

Her er iøvrigt et meget godt link der viser de forskellige netspændinger og netfrekvenser rundt om i verden.
ELECTRIC POWER AROUND THE WORLD http://www.kropla.com/electric2.htm
Af mwh
Tak for svaret.