Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Slot
Må nok indrømme, at jeg blir mere og mere varm på at købe en G20 50", men kunne godt tænke mig at se hvordan den perfekte indstilling skal være. Ved godt at man Rasmus har lavet et kalibreringsskema, men er der ikke andre ting man skal gøre (slå noget fra eller til og hvordan man gør) ?
Tror der er mange som vil kunne drage nytte af sådanne oplysninger.
Af hdmi
Slot skrev:Må nok indrømme, at jeg blir mere og mere varm på at købe en G20 50", men kunne godt tænke mig at se hvordan den perfekte indstilling skal være. Ved godt at man Rasmus har lavet et kalibreringsskema, men er der ikke andre ting man skal gøre (slå noget fra eller til og hvordan man gør) ?
Tror der er mange som vil kunne drage nytte af sådanne oplysninger.
Nej det tror jeg faktisk ikke.Er ret sikker på det rasmus har fundet frem til er det der skal til....tror det er de optimale indstillinger.hvis du skal havde de sidste procenter med skal du nok prøve med en prof. kalibrering(koster ca. 3000 kr)
Af Slot
Synes bare jeg har set et eller andet med at ISF og THX skal aktiveres. Ved ikk rigtig hvad det er, og hvordan man gør. Måske det er nok at indstille tv´et ud fra kalibreringsskemaet, som Rasmus har lavet.
Af hdmi
Slot skrev:Synes bare jeg har set et eller andet med at ISF og THX skal aktiveres. Ved ikk rigtig hvad det er, og hvordan man gør. Måske det er nok at indstille tv´et ud fra kalibreringsskemaet, som Rasmus har lavet.
Den kalibrering rasmus har lavet ...er thx slået til.
Af pipper
Jeg har et G20.

Jeg kan ikke finde ud af hvordan man kommer ind og stiller på f.eks G-cutoff og lign.

nogle der kan hjælpe?

mvh
Af pipper
Så fandt jeg det.

Men er det ikke også noget med at man kan justere på hvidbalancen, og får jeg noget ud af det.?
Af bantam
R Gain, G Gain, B Gain, R Cutoff, G Cutoff og B Cutoff er hvidbalancen. Alle seks kontroller påvirker resultatet.

NB: RGB Nuance og RGB Mætning er dele af CMS'en - og den (CMS'en) har ikke noget med hvidbalancen at gøre.