Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pepsi
Hvad mener i er en realistisk demo pris på en sony 46z5500?

Står og skal vælge mellem denne skærm og den nye 46hx700 som kan købes fra ny til ca. 10.500!

Ved i endvidere om z5500 har den nye hdmi standard. 1,4 tror jeg den hedder?
Af calletv
Personligt ville jeg klart vælge HX700, den er langt flottere, den er en del billigere og specifikationerne er så vidt jeg kan se næsten identiske.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvilken del af 1.4-standarden er det du mener der er nødvendig for dig på Z5500? Ud over returvejen, så er der ikke rigtig nogen af de nye features der vil kunne udnyttes alligevel. Z5500 har dog kun HDMI 1.3.

Du kan nok ikke forvente mere end et par tusinde i afslag på en demomodel.
Af pepsi
Er det ikke noget med at med 1,4 kan lyden sendes via hdmi til anlæg....eller har jeg misforstået noget :(
Af nubsedasse
Lyden videre fra hvad?

Snakker vi lyden fra fx Yousee's HD-boks? Eller er det lyden fra DVB-T signalet du modtager via antennen, du vil kunne sende videre?
Af wcc
er hdmi 1,4 ikke kun til 3d :)
Af Danneck
Det er lyden der kører den anden vej. Således at hvis man har et fjernsyn til et anlæg/ soundbar eller lignende så kan lyden kører fra tv'et til lydkilden i stedet for som tidligere hvor der skulle en ekstra kabel til f.eks. lyslederkabel.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kan dit anlæg da modtage HDMI v. 1.4? Normalt er HDMI passthrough i en receiver jo kun en-vejs.