Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har lige købt mig et dejligt Sony KDL-40EX500. Problemet er bare, at den kun vil tage DR1, DR2 og TV"2. De nye digitale kanaler (HD, DR K, Ramasjang m.m.) kan jeg ikke tage. Jeg modtager indtil videre mit tv fra en almindelig tagantenne, mens jeg venter på Viasat og parabol.

Nogen der har et bud på, hvorfor jeg ikke kan finde kanalerne?
Af larshenriksen
baseret på mine erfaringer fra opsætning af z5500 modellen, så kunne jeg heller ikke finde dem første gang pga jeg lavede en hurtig scanning. Så hvis du har mulighed for at lave en fuld scanning efter programmer, så prøv det.
Af baryton
Har prøvet fuld søgning - uden held. Det undrer mig, at den kan tage både TV2 og DR2 m.m. i digital kvalitet, men ikke de andre. PÅ DR's hjemmeside står der, at Ramasjang, DR K, DR HD og DR Update - i modsætning til de øvrige - kun kan tages med en MPEG4-modtager, men sådan en er der da også i Sony'en, ikke sandt?
Af baryton
Har prøvet fuld søgning - uden held. Det undrer mig, at den kan tage både TV2 og DR2 m.m. i digital kvalitet, men ikke de andre. PÅ DR's hjemmeside står der, at Ramasjang, DR K, DR HD og DR Update - i modsætning til de øvrige - kun kan tages med en MPEG4-modtager, men sådan en er der da også i Sony'en, ikke sandt?
Af JLyng
baryton skrev:Har prøvet fuld søgning - uden held. Det undrer mig, at den kan tage både TV2 og DR2 m.m. i digital kvalitet, men ikke de andre. PÅ DR's hjemmeside står der, at Ramasjang, DR K, DR HD og DR Update - i modsætning til de øvrige - kun kan tages med en MPEG4-modtager, men sådan en er der da også i Sony'en, ikke sandt?
Ifølge Sony's egen hjemmeside:

http://www.sony.dk/product/t32-ex-serie ... nicalSpecs

Digital jordbaseret tuner (MPEG-2)
JA (DVB-T)

Så det ser ikke ud til at dit fjernsyn har MPEG-4.

Jørgen Lyng[/url]
Af JPE
Men lidt længere nede på samme webside står der følgende:

High Definition TV-tuner (MPEG-4) - H.264 (med understøttede operatører) JA

Så dit TV har mpeg4 tuner og burde kunne tage bl.a. DR HD.
Sony KDL-40EX500 er en ny version af Sony's W5500 og den har mpeg4 tuner.
Dog kan jeg ikke umiddelbart give dig en løsning på dit konkrete problem.
Af baryton
JLyng skrev:
Ifølge Sony's egen hjemmeside:

http://www.sony.dk/product/t32-ex-serie ... nicalSpecs

Digital jordbaseret tuner (MPEG-2)
JA (DVB-T)

Så det ser ikke ud til at dit fjernsyn har MPEG-4.

Jørgen Lyng[/url]
High Definition TV-tuner (MPEG-4) - H.264 (med understøttede operatører)
Ja

Så det kan den godt. Andet ville også undre mig, men lige nu hjælper det mig jo ligevidt.....
Af nubsedasse
Kan det være fordi TV'et ikke er indstillet til Sverige som Land?

Sprog og undertekster kan sagtens indstilles til DK sammen med Sverige som land.
Af baryton
nubsedasse skrev:Kan det være fordi TV'et ikke er indstillet til Sverige som Land?

Sprog og undertekster kan sagtens indstilles til DK sammen med Sverige som land.
Prøver det når jeg kommer hjem, men hvorfor Sverige?? Det er jo danske kanaler, jeg ikke kan finde.....
Af nubsedasse
Jeg ved det ikke, det er bare sådan. Danmark er et lille land. Og åbenbart er Sverige mere kendt/respekteret, hvorfor de har en veludviklet profil indbygget i TV'erne.
Af joshua79
Kan det være fordi TV'et ikke er indstillet til Sverige som Land?

Hmm... jeg kan nærmest finde alt andet end TV2 på Yousee kabel, den store pakke. Mit 40ex500 står godt nok til dansk da det var det jeg valgte under den indledende opsætning. Men jeg har så siden hen prøvet at skifte til svensk, men så står alt bare pludselig på svensk, og det dur sgu ikke rigtigt. Kan du forklare hvordan man skifter land, men ikke sprog til svensk? Eller hvorfor tv2 ikke er i blandt de små 150 kanaler den ellers finder ved en fuld scanning (de fleste af dem er selvfølgelig låst)

Tak :)

Daniel.
Af Katho
Prøv at indtaste netværkskoden manuelt, som deafult står den til Auto. Du kan finde koden på YouSee's hjemmeside.

Thomas
Af joshua79
Prøv at indtaste netværkskoden manuelt, som deafult står den til Auto. Du kan finde koden på YouSee's hjemmeside.
Hmm... Hver gang jeg prøver at slå min adresse op på deres system, står der bare at der ikke kan leveres kabel tv i mit område. Hvilket må siges at være underligt i og med at det er lagt ind i lejligheden. Jeg tror det er noget boligforeningen står for.

Er der nogen der ved hvad koden er for Frederiksberg C?
Af Katho
151

Thomas