Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nubsedasse
http://geizhals.at/eu/a498179.html

Har fundet en Hollandsk hjemmeside, som tilsyneladende har en Sony KDL-46EX705 (bemærk: IKKE AEP) i sortimentet, selvom den pt. ikke er til at finde på deres hjemmeside (factoryprices.nl).

Jeg har via email (sidste uge) spurgt, hvornår de ville have den på lager igen, og jeg fik svaret, at der var mange "på backorders hos Sony, så det kan tage 2-4 uger".

Jeg svarede tilbage og spurgte hvad forskellen på KDL-46EX705 og KDL-46EX705AEP var, fordi jeg var fra Danmark og ville blive meget ked af det, hvis det viste sig det ikke kunne bruges sammen med min danske kabeludbyder (yousee).

Jeg fik så at vide:

"These telvesions are both from the german market and as far as we know there are no differences.
As far as we know there are no difficulties/problems with it.
"

Er det et tilbud jeg skal hoppe på? Jeg mener, er ~1160€ ikke en rimelig god pris for det TV?

Hvad er der hardware-mæssigt, som adskiller AEP-versionen fra non-AEP-versionen?
Af Snurrerundtlyd
Jeg har tror den eneste grund til at diverse TV-fabrikanter har fået indført specielle Skandinaviske modeller er fordi at de Skandinaviske importører miste for meget af salget til billigere online butikker fra Tyskland og England.
Hvis der er forskel på den Skandinaviske og Tyske udgave, så havde det logistik set været billigere blot at vælge land i en menu end at producere to forskellige varianter. Men så ville de Skandinaviske importører jo miste argumentet for at handle i DK.

Hvis der er reel forskel på tyske og danske udgaver af samme TV, hvad gør folk i grænseområdet så når de skal se TV? Der er f.eks. et stort dansk mindretal i Flensborg der modtager dansk TV fra Danmark. Skulle de så være afskåret fra det, eller være tvunget til at købe både et dansk og et tysk TV for at se TV fra begge lande? Det lyder ikke sandsynligt.
Af nubsedasse
Du har sikkert ret, og som sælgeren siger, så er de fra det tyske marked, så det indebærer også MPEG-4 DVB-C/DVB-T tunere. Denne model (med 5-tallet) har så også en DVB-S2 tuner til HD sat-TV.
Af nubsedasse
Så er det nok et rimeligt godt køb, og hvis det er beregnet til det tyske marked og indeholder mpg4 dvb-t og dvb-c tunere, er det nok ikke noget problem. I de fleste sony modeller er der jo 20-30 forskellige sprog der kan vælges mellem, og tysk, dansk, svensk og engelsk er sku repræsenteret i dem alle.

Hvad forskellen så er, når du der er ca. 1500 kr. forskel i prisen, er sku... som Spock ville have sagt: "It's not logical" ::l