Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jase-dk
Hej,

Har nu været i gennem et Philips 40PFL8664H og et Samsung UE40B7070WW. Begge TV har kantbelyst LED teknologi, og begge TV havde fine billeder. Problemet var blot, at Philips TV'et afgav høje knitre og knagelyde under drift, og at Samsung TV'et havde en defekt baggrundsbelysning.

Når står jeg I en situation hvor jeg kan vælge på ny. Det er underordnet om TV'et koster 10 eller 15.000 - jeg vil bare gerne sikre mig at de næste TV er ordentlig kvalitet, og at jeg undgår flere problemer og køreture frem og tilbage til forhandleren.

Jeg hælder til at give Samsung UE40B7070WW en ekstra chance, ikke mindst fordi jeg har investeret i vægbeslag og WIFI dongle. Omvendt er jeg aldrig blevet skuffet over Sony produkter, så det er også med i mine overvejelser.

Jeg er mest til LCD+LED, og ikke så meget til Plasma. Dette uanset at jeg godt kan se fordelene i plasma.

Nogen gode råd? :)

JASE-DK
Af xcardman
hvorfor så ikke tage et kig på deres samsung 8050
en lidt bedre skærm end deres 7 serie og mindre slør.

Samsung TV'et havde en defekt baggrundsbelysning
hvis du mener uens lys, det har de næsten alle sammen uden local dimming.
sharp er dog rigtig god på det område.

eller vente og se hvad sony og samsung kommer med i 2010.
et problem, hvis du ikke har noget tv.
Af jase-dk
Det var ikke uens lys, men flimmer i baggrundsbelysningen (lignede lidt 50 Hz flimmer på at gammelt TV).

Jeg har ikke bemærker problemer med slør på 7070'eren, men der er en del clouding. Det generer mig dog ikke.

Jeg har et gammelt billedrørs TV, så jeg kan godt vente lidt med anskaffelsen af det nye :-)

JASE-DK
Af jase-dk
Problemet er, at jeg nu har Samsungs low profile (wire) beslag hængede på vægen. Jeg tænkte på at anskaffe en 40" 8050, men de er vist svære at skaffe.

Mon Samsungs WMN1000B beslag vil passe på deres nye 2010 skærme?

Mvh.

JASE-DK
Af Dusty
Hej
Min kammerat har 46 tommer af Samsung 8050. Virkelig god skærm og ikke nogen slør. Og det er bare klasse at den kan hænge så tæt på væggen. Den ville jeg klart gå efter.