Debat af mediebokse, mediestreamer og mediecentre. Platforme, apps, streaming.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej People

Jeg har en " Western Digital My Book Essential"

Link: http://www.pricerunner.dk/pl/36-1009110 ... ign-Priser

Jeg plejer at føre film over på denne, for så at afspille dem over PS3 (synes det er nemmere end at streame dem trådløst, f.eks. med Tversity). Der har ik været noget problem indtil igår.

Problemet er, at den kommer op og siger der ikke er noget plads på disken (kun ved filer over 4 gb). Har selvfølgelig chekket og der burde være 224 gb ledigt. Har jeg på en eller anden måde ændret filsystemet - den siger det er FAT32?

Jeg slettede de ting, som ligger på den når man får den, igår, kan det være derfor? Troede egentlig kun det var en guide til opsætning..

Håber i kan hjælpe!
Plesner skrev:Hej People

Jeg har en " Western Digital My Book Essential"

Link: http://www.pricerunner.dk/pl/36-1009110 ... ign-Priser

Jeg plejer at føre film over på denne, for så at afspille dem over PS3 (synes det er nemmere end at streame dem trådløst, f.eks. med Tversity). Der har ik været noget problem indtil igår.

Problemet er, at den kommer op og siger der ikke er noget plads på disken (kun ved filer over 4 gb). Har selvfølgelig chekket og der burde være 224 gb ledigt. Har jeg på en eller anden måde ændret filsystemet - den siger det er FAT32?

Jeg slettede de ting, som ligger på den når man får den, igår, kan det være derfor? Troede egentlig kun det var en guide til opsætning..

Håber i kan hjælpe!
Det lyder godt nok som om du uforvarende har fået formatteret harddisken til fat32 format, som netop har den begrænsning at det ikke muligt at håndtere filer på 4Gb eller større.

Prøv at backe de ting op der måtte ligge på den som du vil gemme, og så reformatter til ntfs, det burde løse problemet.
Af Plesner
Det var godt nok irriterende jeg lige har fået gjort det.. Kan det virkelig lade sig gøre, uden at formatere harddisken?

Kan en PS3 godt finde/fungere med NTFS formatet?

Tak for det hurtige svar!
Af RogueAgent
Om ps3 kan læse ntfs skal jeg ikke kunne sige (har ikke en ps3...), men såvidt jeg husker kan man godt ændre filsystem på en harddisk hvis den er tom, uden at lave en egentlig formattering.

Du kan jo prøve at ændre til ntfs, hvis så ps3 ikke kan læse det kan du jo altid gå tilbage til fat32.
Af mhca
Plesner skrev:Det var godt nok irriterende jeg lige har fået gjort det.. Kan det virkelig lade sig gøre, uden at formatere harddisken?

Der er ikke behov for formatering for at konvertere fra FAT til NTFS.
Der findes masser af guides på nettet. Her et eksempel
http://forums.techarena.in/tips-tweaks/1044813.htm

Men bare søg på Google efter det.
Af Mlarsen
Plesner skrev:Det var godt nok irriterende jeg lige har fået gjort det.. Kan det virkelig lade sig gøre, uden at formatere harddisken?

´

PlayStation 3 er ikke kompatibel med NTFS.