Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sjakalmide
Sony w5500 fik bedre anmeldelser end det Philips. ex500 ligner en direkte efterfølger til det, dog betyder det ikke at det er bedre - men mon ikke det ligger samme sted billedmæssigt? Plus det også har flere funktioner.
Af xibalba
Baskian skrev:Hvor har du tænkt dig at købe det fra;)..

Skal nok skrive ;;). Men det bliver nok først i morgen aften. INdtil nu er det ihvertfald lækkert.
Elsker duftet af nyt elektronik :D
Så Baskian, nu er det da aften!!!! :D Har du fået set nogle film? Tilfreds med købet? Er noget interesseret i denne skærm (så den i Fona i dag), den eller LG pq6000, men vil lige høre hvad du syntes om det indtil videre?
Af Baskian
Allerede aften? Nej Nej Nej ;).

Jeg fik det koblet sammen med playstationen, hvilket gav et helt og aldeles godt billed, fed opløsning.
Har desværre ikke fået set nogle film endnu eller tjekket funktionerne i fjernsynet ud endnu, men synes indtil videre at farverne i tvet virker gode, og gengivelsen af sort i mørkescener er rigtig god.
Kan klart anbefales. Jeg er rigtig godt tilfreds med mit.

Endnu en ting er at fjernbetjeningen er i et lækkert design, nem at benytte.
Menuerne i fjernsynet er bygget op i lidt samme stil som på PS3, hvilket er nemt at overskue og formentlig også nemt at benytte sig af.

Efter min mening, så kan du ikke blive skuffet over dette TV, det bygger videre på tidligere modellers kvalitet

Spørgsmål ? Så skriv :D
Af Anders_123
Var i Fields i lørdags og besøgte Sony Center. De havde 37W5500 og den nye 37EX500 hængende side om side. Billedet stod flot på begge apparater og jeg kunne ikke se forskel på dem. Begge er 100 Hz og EX500 er efterfølgeren til W5500. EX500 serien er et flottere fjernsyn og har flere funktioner.

Pt sælger de 37W5500 ud til 4.999,- og 37EX500 kan købes på nettet til ca 5500,- hos feks shopitonline.dk. Jeg synes helt klart, at den nye model er 500,- mere værd.

Jeg har selv været på udkig efter 40W5500 i lang tid, men har altid været en postgang for sent ude når diverse har solgt det ud til 6.000,-. Det nye 40EX500 kan fås for ca 6.500,- på nettet eller for lidt mere hos Bilka.

Personligt ville jeg nok købe i Bilka. Ikke så meget pga den kyndige vejledning ;) men fordi de har nogle fine handelsbetingelser. Jeg havde feks købt et 37V5500, som jeg ikke var tilfreds med. Efter 3 uger fik jeg købet ophævet og pengene tilbage.
Af goa2goa
Sjakalmide skrev:
Nogen der ved hvad forskellen er på Sony KDL-40ex500 og så Sony KDL-40ex500K?
De danske/nordiske modeller har et "K" i enden ligesom Samsung hedder "XEE" til sidst for at fortælle det er en nordisk model.
Med Samsung indgår "XEE" i selve partnummeret, så der er det nemt at se om det er en dansk model eller en parallel-importeret model.

Desværre fremgår Sony's nordiske "K" kun på selve kassen og bliver ikke brugt hverken i model-betegnelsen eller i partnummeret - derfor er det meget svært at vide som kunde om der er tale om en dansk model eller ej. Husk at spørge forhandleren inden køb, med mindre du selvfølgelig er ligeglad. De danske værksteder afviser TV der ikke har et "K".

Reklame for prissætning fjernet af moderator.

På papiret er EX500-serien stort set identisk med W5500-serien, dvs. Bravia Engine 3, 100hz, FullHD, MPEG4 osv.

I praksis synes de fleste at den er blevet en del kønnere, menuerne er blevet hurtigere og internet-funktionerne er blevet forbedret - alt sammen uden at den er blevet væsentlig dyrere end W5500.

Vi har i øvrigt også fået EX402-serien på lager i 32" og 37", denne er teknisk set lig den udgåede V5500-serie - der begge mangler 100hz i forhold til EX500/W5500 serien.

Med hensyn til service er der altid 14 dages fortrydelsesret hvis der handles på nettet, hvilket er bedre end mange fysiske butikker's service.

Michael
Link til egen forhandlerside fjernet af moderator.
Af tommyaa
overvejer kraftigt at købe det i 32" til soveværelset!! hvordan er sådan et tv som computer skærm??? ikke til spil bare Windows Internet osv
Af Anne-Mette
Jeg er på jagt efter den nye SONY KDL 40HX700 eller en ny model i en lavere prisklasse. Jeg er meget i tvivl - hvilken af de nye SONY modeller skal man vælge?

KH/am
Af lennon
Nu havde W5500 store problemer med ujævn baggrundsbelysning, nogen der er i stand til at teste det ?
Og det værste i min verden var de håbløse betragtningsvinkler, hvilket desværre er temmeligt generelt for LCD . .
Har egentlig gennem lang tid været forelsket i Samsungs LED skærme, men er pludselig kommet i tvivl, efter at have set Sonys EX serie. Der får man en del funktionalitet for pengene.

Hvilket TV er bedst?

Det skal siges, at TV'et ikke skal vægmonteres, så dybden er ikke afgørende, og jeg er bevidst om, at Sony ikke findes anmeldt nogen steder, og at jeres bud sikkert bygger på tidligere modeller.
Af Rodding
Vil også gerne høre om den lider af backlight bleeding og hvor god den er i forhold til W5500`?
Af enfen
Ifølge Sony Center i Roskilde svarer EX500 til W5500 serien.
Af Kozz
Rodding skrev:Vil også gerne høre om den lider af backlight bleeding og hvor god den er i forhold til W5500`?
Hvis jeg har forstået det rigtigt, det der med baglysblødning, så kan jeg ikke se noget på mit 40EX500. Skulle det ikke være, nærmest klatter af lys i skærmen, som fremtræder ved sort skærm?
Af Kozz
... Og hvad med det at sætte sit EX500, sammen med sit trådløse netværk? Jeg har købt sådan en trådløs USB nøgle, som kan sætte direkte i fjernsynet. Men når jeg gør det, så siger fjernsynet til mit, at USB nøglen muligvis er indstillet forkert??

Nogen af jer, som har smækket jeg Sony EX500 op med trådløs USB?
baryton skrev:Har egentlig gennem lang tid været forelsket i Samsungs LED skærme, men er pludselig kommet i tvivl, efter at have set Sonys EX serie. Der får man en del funktionalitet for pengene.

Hvilket TV er bedst?

Det skal siges, at TV'et ikke skal vægmonteres, så dybden er ikke afgørende, og jeg er bevidst om, at Sony ikke findes anmeldt nogen steder, og at jeres bud sikkert bygger på tidligere modeller.
Mon ikke Samsungs LED skærme generelt, er bedre til det sorte område og tilmed har en mere detaljeret shadow detail?