Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mpeg69
Hejsa,

Vi har på nettet set på LG's SL8000. Dog er der en ting jeg ikke kan se nogen steder:

1. Er der en indbygget kortlæser i TV'et (vi anvender YouSee) - Konen er træt af vores boks og alle fjernbetjeningerne :-)

2. Hvis ikke... kan det så sættes i, og hvor finder man sådan en fætter ?

På forhånd tak - Fra en helt ny bruger.

Mvh.
Morten
Af Morten_J LG
Hej Morten,

Ved ikke, om du har fået svar på dine spørgsmål, men nedenstående skulle gerne kunne gøre dig lidt klogere, og dermed også mere populær på hjemmefronten :-)

Du kan "smide" din boks ud, hvis du ikke bruger funktioner som leje af film, optagefunktionen osv.

Hvis du "bare" har en almindelig TV pakke (basis, mellem- eller fuldpakke), kan du faktisk skippe kortet helt, da YouSee har stoppet kodningen af deres digitale signal, så det kan tunes blot ved at have indbygget DVB-C tuner i TV'et - som SL8000 har.

Skulle du vælge at købe TV'et skal du blot huske følgende når du installerer det:

1: Start TV'et i Sverige som land - du kan stadig vælge dansk sprog.

2: Fjern det flueben hvor der står "Automatisk nummerering" - denne menu kommer lige inden du starter med at tune kanalerne.

Kontakt mig gerne igen, hvis du har yderligere spørgsmpål.
Af JOK
Jeg tror du har misforstået Morten. Det er min fornemmelse at Morten har en digital tillægspakke fra Yousee, der skal kort til at læse. Den benytter man normalt en selector til at frigive kanalerne med, men morten (og jeg ) vil godt vide om det er muligt at tilslutte en kortlæser til SL8000, så man kan undgå selectoren og den enksta remote.
Af Morten_J LG
Hej!

Der er indbygget CI-slot bag på TV'et og det kræver så at der købes et CA-modul fra Yousee, hvor programkortet fra kan sidde i - så skulle det ikke give nogen problemer.

Håber jeg har forstået det rigtigt denne gang :)