Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af joni
Hej alle.

Jeg skal købe mit første fladskærms tv, og mit budget er 8.000 - 10.000,-.

Har brændt mig varm på Samsung med LED, så derfor gik jeg ned i Elgiganten for at se på de forskellige størrelser og modeller.

Kan kun sige, at jeg mildst talt var mere forvirret da jeg gik, end da jeg kom ind i forretningen.

For det første virkede det som om, at sælgeren slet ikke ville sælge mig et Samsung TV. Han blev ved med at prøve at sælge mig et LG i stedet for, og hver gang jeg vendte tilbage til Samsung, så var der pludselig både det ene og det andet i vejen med Samsung TV. Han nævnte bla, at lyden var for lav og dårlig, den røde farve var for gennemtrængende og LED lyset kom fra siden i modsætning til LG hvor det var "Back ground" belysning.

Derfor ville jeg høre "jeres" mening.

Jeg har tænkt på at købe et: Samsung UE32B7050W LED, fordi det er flot, og skulle samtidigt være strømbesparende. Har valgt 32" da 40" er for stort til vores stue.
Er der nogen som, mener jeg burde vælge et andet tv, eller har en mening om ovenstående?? :o
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu har vi efterhånden hørt så mange beretninger om hvordan El-giganten promoverer LG over stort set alt andet, at vi nærmest må fraråde, at man spørger dem om noget som helst.

B7070 lider en del af slør, hvilket - i min mening - er et markant problem. Jeg kan personligt ikke undgå at se det hver gang jeg ser skærmen.

Tag lige og overvej det med størrelsen igen. 32" er dælme ikke ret stort efter dagens standard og selvom 40" måske lyder af meget, så har TV en tendens til at skrumpe når de først er blevet sat op.

Vi har en hel liste over TV du kan se på:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738
Alle modeler på vores liste fås i andre størrelser end lige netop den model vi nævner. Anbefalingen gælder stadig.
Af joni
Jeg vil overveje om det skal være 40" alligevel, men vil lige høre. Det "slør" du taler om, gælder det også "6" serien f.eks. UE40B6050???. Jeg er ret "ny" mht. fladskærme, så du må bære over med mine spørgsmål
;)