Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af B.Hell.A
tror det er signalet !!! Har Middelfart Antenne forening(stofa signal)
ved os er det lidt skiftende hvilke kanaler der strejker

håber på en løsning

mvh

Bjørn
Af hansj68
deucenl: Du skrev de "digitale kanaler har virket fint indtil nu, men er begyndt at falde ud"

Är det fler som sett samma sak har ju Stofa ändrat något i sitt system.

När du får felet. Kan du höra ljudet om du går över i EPG menyn?
Af JJG
Talte med Sony Support i går, og de oplyste, at det forventedes at problemet ville blive løst i løbet af denne weekend eller i starten af næste uge. Stofa laver en ændring i måden de sender signalet på, hvilket skulle få betyde, at probleet er "løst af sig selv" - dvs. ikke behov for softwareopdatering eller fornyet kanalsøgning.
Af beack
Det lyder spændende... så må vi se om det holder :-)

/Beack
Af mduelund
Hey.

Spændende. Jeg har ellers lige bestilt Elektronik Centret til at afhente mit Sony 40W5500 med samme symptoner.at de digitale kanaler bare giver sort skærm og "ingen programinformation" i EPG. Hvorefter jeg er nødt til at slukke TVet helt og tænde igen for at få billede på.

Men det lyder jo som om det er en blanding af Stofa og Sony/Samsung som er problemet.

Har vi noget nyt i sagen?

/Michael Duelund
Af JJG
Alle de digitale kanaler har virket upåklageligt for mig siden i lørdags, så jeg tror de har fået løst problemet :-) Jeg lavede også en ny kanalsøgning i lørdags, så det kan være en kombination af begge dele, som har løst problemet for mig.
Af beack
Hmm... hos mig er der ikke sket nogle ændringer... :-(

Jeg har stadig de samme problemer - har dog ikke foretaget en ny kanalsøgning endnu.

/Beack
Af beack
Tja... så har jeg prøvet at opdatere mit 40W5500 til nyeste firmware (1.700EA) i håbet om at det ville ændre noget - uden held.

Så prøvede jeg at lave en ny kanalsøgning med den nye firmware, i håbet om at det ville hjælpe - uden held.

Jeg står altså stadig i den situation, at selv med den nyeste firmware installeret, og en ny kanalsøgning, vil mit tv stadig til tider ikke vise de digitale kanaler!

Tror sku jeg bliver nødt til at indlevere mit til reparation... :-(

Hvad har i andre gjort af erfaringer?

/Beack
Af Dølle
Hej

Jeg har med stor interesse fulgt denne tråd, da jeg selv har et tilsvarende problem. Jeg har en 32W5500, som har mistet de digitale kanaler (har ikke kunne finde dem den sidste ca. 1 mdr.).

Jeg har selvfølgelig prøvet at lavet nye søgninger og har også prøvet at flytte til et andet stik osv.

Da det har virket, tror jeg foreløbigt mest på, at der er et eller andet knas med Stofa - jeg kontakter dem i morgen for at høre nærmere.

Er der andre, der stadig har problemer?

Kan der være forskelle - afhængigt af hvilken antenneforening, man er tilknyttet?
Af mduelund
Mit kører perfekt nu! :)

Efter jeg har skiftet "land" til Tyskland under "hurtig start" (mener jeg det hedder?)

Det er efterhånden 2 uger det har virker uden en eneste fejl.

Dog virker EPG ikke altid.:(
Af Tønder
Mit ligner meget jeres problem også.
Mit fjernsyn er Sony 40W5500.

Jeg kan se DR kanalerne, TV2, TV3 og helt i bunden af min kanalliste kan jeg også se TV3+, Kanal 4, Kanal 5 og TV2 Charlie. Det er et virkelig mærkeligt problem og jeg har været oppe i deres stofa butik to gange, efter jeg har prøvet deres metoder af, med bl.a. at skifte lande - uden held.

Er 100% sikker på det ikke er mit fjernsyn der er noget galt med, da jeg før har haft et CA-modul siddende i fjernsynet før det digitale net blev frit, hvor det har virket uden problemer.
Hvorfor skal digtitalt tv være så frustrerende? :s
Af Dølle
Hej igen

Lige en hurtig opfølgning: Her til morgen er alle kanaler der lige pludselig - uden at jeg har foretaget mig noget :o

Er der noget at sige til, at man bliver en smule forvirret? Så nu håber jeg bare, at de "bliver hængende" :)

/Michael
Af beack
Tja... så har jeg haft mit tv til reparation - med den konklusion at der ikke er fundet fejl på apparatet. Øv, for det vidste jeg jo at der var, og rigtigt nok, da jeg kommer hjem og sætter det til, så er fejlen der stadig. Hmm... så må jeg sku optage det på video og indlevere det igen :-(

/Beack
Af beack
Øv, øv, øv... har optaget et videklip med min fejl, og vist til servicecenter medarbejder i bilka, som godt kunne se det var galt. Han ville ringe til deres værksted og forhøre sig. Efterfølgende får jeg at vide at der er et gængs problem på sony's 5500 serier og stofas digitale signal, og at de arbejder på en løsning. Dette fandt jeg imidlertid ikke godt nok, og da de ikke kunne reparere mit tv, ville jeg ophæve handelen. Så forklarer sælger mig at det kan de ikke, fordi det var jo en software-fejl i apparatet, og ikke en hardware-fejl, og software-fejl er ikke omfattet af reklamationsretten, som der står på købsbeviset. Damn, jeg blev vred. Der står godt nok at de ikke kan gøres ansvarlig over for software-fejl (hvilket i lyset af seneste kontant-udsendelser ang. Dell, nok er tvivlsomt), men en firmware i et tv, er sku da en integreret del af tv'et!

Men der var ikke noget at gøre, og jeg kunne jo bare gå til forbrugerklagenævnet, hvis jeg var utilfreds...

Øv, hvor er jeg knotten...!:(

/Beack