Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af fekser
Hej

Jeg forsøger, at få min svigermors tv til at finde alle digitale kanaler, men med begrænset held. Det er et Philips 37PFL5604 H / 12 og jeg har lige lagt nyeste firmware på i dag.

Antenneforeningen har også frigivet de digitale signaler (Telia Stofa Fensmark Antenneforening).

Hun har pakke 3, som kan ses analogt - dog med et støjforhold over det acceptable, synes jeg.

Digitalt kan jeg kun finde pakke 1, pakke 2 og to kanaler fra pakke 3: Travel Channel og BBC World News. Det vil sige, at der mangler 16 fra den pakke.

1. Jeg har prøvet tv’ets automatisk DVB-C tuning (Symbolhastighedstilstand og Netværksfrekvenstilstand automatiske) på landene Danmark, Sverige (Telia Stofa F A og 143 digitale kanaler fundet).
2. Jeg har prøvet med manuelle indstillinger, hvor der iflg. Stofa’s guide skal indtastes 6900, 346,00 64-QAM på både Danmark og Sverige (Telia Stofa F A og 143 kanaler fundet)
3. Jeg har prøvet med manuelle indstillinger, hvor jeg har indtastet 6900, 64-QAM og foretaget en fuld scanning på alle tilgængelige frekvenser. (Telia Stofa F A og 143 kanaler fundet)

• Jeg har også forsøgt en software opdatering af TV’et og derefter ovenstående punkter én gang mere.
• Jeg inkluderer Sverige, da en bekendt sagde, at det skulle man på deres tv (super logisk)
• TV’et finder i alt 143 digitale kanaler ligegyldigt søgningen
• Der er meget støj på de analoge kanaler
• Der er lyd på de digitale kanaler i pakke 3 men intet billede – har opdaget, at den finder samme kanal mere end én gang og har derfor sikret mig, at alle kanalerne blev set igennem
• Man kan ikke indtaste et netværks-ID på tv’et, men tv’et finder Telia Stofa Fensmark Antenneforening på både Danmark og Sverige, hvilket jeg går ud fra er korrekt?

Jeg er nu på helt bar bund, da jeg har gjort mere end der kan forventes af almindeligt dødelige – kan nogen fortælle mig, hvad jeg gør galt eller hvad der kan ligge til grund for, at de ikke kan se kanalerne i pakke 3?

På forhånd tak for al hjælp!

Venlig hilsen
Lars
Af Havnearbejderen
Jeg havde lidt det samme problem da jeg installerede mine kanaler, istedet for at søge alle kanaler skulle jeg søge "gratis kanaler" !
Af fekser
Man har desværre ikke den mulighed på dette Philips TV, men ellers tak for svaret.
Af JensenAmager
Hvis der er støj på de analoge kanaler, kunne det tyde på, at den er gal med svigermors antennesignal. Det kan være grunden til, at du ikke kan fange alle kanaler. Har du prøvet at skifte antennekablet ud?