Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg har lige installeret et nyt SAMSUNG UE40B7070.

Baggrundsbelysningen flimre svagt - det er tydeligst midt hen over skærmen. Kan og ses ved billedtesten, så det har intet at gøre med antennesignal eller lign.

Har lige fået bygget et Phillips pga. problem, så jeg er lidt ved at miste modet. :((

Nogle gode råd?

JASE-DK
Af tvkartoffel
Hej.

Prøv dette:

"The auto-dimming/ black level fluctuation on the Samsung UE40B7000 can be defeated by engaging [Game Mode] and then setting [Dynamic Contrast] to “Off”."

http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 502147.htm

Det du ser skyldes formentlig autodimming funktionen der regulerer baggrundsbelysningen. Den eneste måde at slå det fra er angiveligt at gøre som beskrevet ovenfor.

MVH
tvkartoffel
Af jase-dk
Hej,

Problemet ses nemmest på Indlæsnings billedet efter valgt af Program -> Content Library under Indstillinger. Når indlæsnings billedet vises er der flimmer in kontrast/baggrundlys vandret hen og midten af billedet.

Når jeg viser billeder (i HD oplsøning) fra min PC via DLNA, så synes jeg ikke at jeg kan se noget.

Jeg har prøvet at kigge lidt rundt i de indstillering som du forslår. Jeg kan ikke finde nogen "Game Mode", men jeg kan godt finde en indstilling til Dyanmisk kontrast. Det afhjælper dog ikke problemet at slå dynamisk kontrast fra.

Nogen der kan check for mig om I også ser flimmer på skærmen ved Indlæsnings billedet for Content Library?

Mvh.

JASE-DK
Af jase-dk
Problemet er der også ved visning af billeder via DLNA...

Hvis jeg smider dette test billede op på skærmen (via DLNA eller USB stick): http://www.linkmatrix.de/x/1920x1080-fu ... attern.jpg så står de midterste grå felter (lige over teksten "BUROSCH") og flimre.

Jeg vil blive rigtig glad hvis nogen af jer kan checke om I har samme problem på jeres SAMSUNG UE40B7070. Det lader til at jeg igen skal ned og klage min nød hos Fona :(

Mvh.

JASE-DK
Af tvkartoffel
OK.

Så er det nok ikke autodimming funktionen der er synderen.

Prøv at slukke for alle "billedforbedringsfunktioner". f.eks. 100Hz motion plus, og se om det gør en forskel.

tvkartoffel
Af jase-dk
Har prøvet at slukke for alt automatik i billedbehandlingen, men flimmeren er der stadig.

Det ligner lidt det flimmer man kender fra et gammelt 50 Hz billederørs TV. koncenterer sig i horizontalt midt hen over billedet. Jeg tror måske der er en fejl i LED baggrundsbelysningen?

JASE-DK
Af jase-dk
Forhandleren har taget TV'et retur, og jeg afventer at de skaffer et nyt.

Problemet var ikke at se på de tilsvarende modeller i udstillingen, så der må være tale om en fejl. Jeg tror fejlen måske har ligget i kredsløbet som styrer baggrundsbelysning, da flimmeren blev meget udpræget efter at TV'et havde været tændt et stykke tid.

JASE-DK