Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ulrich
Goddag D'herre.

Lige om lidt skal jeg have et TX-P50G20 :)
Der skal så sættes en blueray afspiller til.
Jeg har kik på DMP-DB60 og DMP-BD65

Jeg kan ikke rigtigt overskue forskellen.
Jeg synes jeg fandt noget info om at 65 ikke kunne afspille DivX, nogen der ved det.

Skal jeg gå efter den nye, eller få et godt tilbud på den gamle?
Opstart hastighed er vigtig ;)

Hygge Ulrich
Af Kratz
Opstartshastigheden skulle være forbedret på BD65.
Jeg har dog endnu ikke set nogle anmeldelser af BD65, så det er svært at sige hvor store forbedringerne er.

Indtil videre ville jeg derfor se på hvor meget ekstra den koster.[/code]
Af Kratz
Hvis det kun drejer sig om et par hundrede kroner ville jeg nok hoppe på den nye model.

Med optisk kan du netop 'kun' få DD eller DTS, hvilket du skal være opmærksom på ikke er HD lyd.
Jeg synes personligt det er synd og skam at snyde sig selv for HD-lyd når man afspiller Blu Ray, men jo, du vil godt kunne sætte Blu Ray film til at sende enten DD eller DTS lyd ud.
Af Ulrich
Kratz skrev:Hvis det kun drejer sig om et par hundrede kroner ville jeg nok hoppe på den nye model.

Med optisk kan du netop 'kun' få DD eller DTS, hvilket du skal være opmærksom på ikke er HD lyd.
Jeg synes personligt det er synd og skam at snyde sig selv for HD-lyd når man afspiller Blu Ray, men jo, du vil godt kunne sætte Blu Ray film til at sende enten DD eller DTS lyd ud.
Men HD lyd kræver en ny receiver ?

Hygge Ulrich
Af Kratz
Jeg har ikke kunnet finde ud af om din receiver har multible analoge ind?
Hvis den har kan du faktisk godt få HD lyd uden at skifte receiveren ved at få afspilleren til at afkode lyden og sende den ud over analog. Men så skal du op i BD85 i stedet for BD65.
Af Ulrich
Kratz skrev:Jeg har ikke kunnet finde ud af om din receiver har multible analoge ind?
Hvis den har kan du faktisk godt få HD lyd uden at skifte receiveren ved at få afspilleren til at afkode lyden og sende den ud over analog. Men så skal du op i BD85 i stedet for BD65.
Pis 8) det har jeg.
Hmm så det om HD lyd er de 1500 extra værd...
Eller om jeg køber en ny receiver om et års tid...
Damn, det var sgu svært nok at vælge tv O_O
Af ckn
Jeg ville spare de 1500 kr nu, og så opgradere reciever på et senere tidspunkt... Jeg ejer selv BD60 og et V10 plasma, og det er en rigtig god kombination :p BD60 er lidt sløv til at loade Bluray, så hvis det er forbedret på BD65, er det jo fint. Så, hvis prisforskellen kun er 2-300 kr...
Jeg kørte selv med en gammel reciever i et ½ år, før jeg fik HD-lyd. Jeg er ikke audiofil, men kan godt høre forskel. Men jeg skiftede lige så meget fordi jeg manglede HDMI-switching i recieveren...
Af Ulrich
ckn skrev:Jeg ville spare de 1500 kr nu, og så opgradere reciever på et senere tidspunkt... Jeg ejer selv BD60 og et V10 plasma, og det er en rigtig god kombination :p BD60 er lidt sløv til at loade Bluray, så hvis det er forbedret på BD65, er det jo fint. Så, hvis prisforskellen kun er 2-300 kr...
Jeg kørte selv med en gammel reciever i et ½ år, før jeg fik HD-lyd. Jeg er ikke audiofil, men kan godt høre forskel. Men jeg skiftede lige så meget fordi jeg manglede HDMI-switching i recieveren...
Seee nu er jeg blevet lidt lun på en ny reciever :)
Hit med nogen forslag til en 2-3500.
Jeg tænker på onkyo eller Denon.

Onkyo TX-SR507 ??
Denon AVR-1910 ??

Mine højtaler er JBL Northridge
TV er TX-P50G20E

Hit me
:)
Af Kratz
Jeg ville helt klart tage Denon 1910. Det fås ikke bedre i prisklassen!
Særligt nu hvor Hifiklubben og Elgiganten kører priskrig kan du få den til en rigtig favorabel pris :)
Af Ulrich
Kratz skrev:Jeg ville helt klart tage Denon 1910. Det fås ikke bedre i prisklassen!
Særligt nu hvor Hifiklubben og Elgiganten kører priskrig kan du få den til en rigtig favorabel pris :)
Alt for lækkert :)
Jeg kan ikke finde oplysning om den sender HDMI direkte igennem til TV.
Er det normalen? altså signal går rent igennem?