Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nu har jeg luret i lang tid og har flere gange været et mulehår fra at komme hjem med en skærm, men har af den ene eller anden grund besluttet mig for at vente. Da skattefar har været gavmild i år, så har jeg besluttet mig for at: Nu skal det være!! Jeg har tidligere kigget på mange forskellige skærme såsom, G10, Samsung LED, LG SL800 mfl..

Det jeg er ude efter er en 40-42" skærm til stuen. Den skal primært bruges til TV, hvor jeg ser en masse sport. Det kan tænkes at jeg også vil se lidt Bluray/DVD på den, men 95% af tiden vil det være tv. Jeg ser i øvrigt en del fodbold. Der kommer en del sollys ind fra højre, hvilket gør at jeg er lidt nervøs for plasma, selvom jeg synes Panasonic laver nogle lækre skærme. Jeg har muligvis adgang til skærme fra Sharp til en ok pris, men kender intet til dem. Er de noget værd?

Samsung LED er jo super lækkert når vi taler design. Er der stor forskel på deres forskellige serier til mit behov?

Jeg vil helst ikke betale mere end 15.000,-, men det burde vel også være mere end nok til det jeg skal bruge det til.

Jeg håber på et par anbefalinger fra jer "kloge hoveder".

På forhånd tak!!
Af Kozz
Heeej.

Jeg er ret så meget klog, så du burde lytte til mig... Og kun mig O_O 8)

Med mindre du VIL bruge en masse penge, så tag og køb et Sony 40EX500 8) 8) 8) Rigtig godt tv :)

Det er gammaldaws LCD. Men jeg synes det har fornuftuge betragtningsvinkler og efter hvad jeg kan se, et ret så brugbart sortniveau og shadow detail. De analoge signaler, er ikke så gode. Men sidder man små 3 meter væk, så er alm. digital signal ret godt... Og HD.... NICE

Jeg fatter ikke en bjælle, men jeg synes dælme sådan et lille Sony der, er 10 4 stykker 8) 8) O_O
Af Novatic
Den ligger faktisk lige til højrebenet med en Panasonic plasma til de krav du har.

Plasma er imo klart det bedste til sport, og da du også ser blu-ray er sortniveauet/shadowdetail også perfekt.

Det er kun X20 (til ca. 6k for 42") og G20 (8-9k for 42") der er ude nu, men V20 er vist på trapperne og ankommer om en måned eller to.

Skal selv investerer i en G20. Glæder mig allerede til VM - så kan mit gamle Samsung LCD fra 07 ryge i soveværelset :D

Anmeldelsen er forresten her http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1267447545
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Reflektionerne på den nye G20 er reduceret en del ift. forrige model og er nu ved at være med oppe ved Pioneers modeller. Jeg ville helt klart se mere på G20 til dit brug. Vær OBS på, at X20 ikke har samme indvirkning på reflektioner, så den vil være et dårligere valg til et lokale med meget lys.
Af Kim W
Tak for hjælpen!

Jeg er nu 99,9% sikker på at jeg napper en G20.

Nu kommer der lige et tumpespørgsmål fra novicen. Jeg læste følgende inde på hifiklubbens hjemmeside omkring G20:

"TX-P42G20E er ikke bestykket med dobbelte tunere, hvilket er en forudsætning for, at du kan optage én udsendelse og samtidig se en anden. Du kan derimod optage en tv-udsendelse og se en Blu-ray eller dvd-film via HDMI, så du er ikke nødvendigvis bundet til at se den udsendelse, du optager lige nu."

Er dette noget som er et minus ved G20 eller er det gældende for de fleste skærme? Jeg får den nye Samsung box fra TDC med indbygget hdd. Via den kan jeg vel godt optage et program og se et andet ik?

Sidste spørgsmål: Til mine behov, som primært er normalt tv, lidt film og en del sport, hvad vil jeg så få ekstra ved at vente på Panasonics større model, som jeg kan forstå "snart" kommer? Og hvor meget mere skal jeg forvente at skulle af med?
Af Kim W
Tænker fx. på V20, som på papiret ser spændende ud. På nettet står den allerede til 12.999,- Ved ikke om man kan regne med dette.
Af RogueAgent
Kim W skrev:Tak for hjælpen!

Jeg er nu 99,9% sikker på at jeg napper en G20.

Nu kommer der lige et tumpespørgsmål fra novicen. Jeg læste følgende inde på hifiklubbens hjemmeside omkring G20:

"TX-P42G20E er ikke bestykket med dobbelte tunere, hvilket er en forudsætning for, at du kan optage én udsendelse og samtidig se en anden. Du kan derimod optage en tv-udsendelse og se en Blu-ray eller dvd-film via HDMI, så du er ikke nødvendigvis bundet til at se den udsendelse, du optager lige nu."

Er dette noget som er et minus ved G20 eller er det gældende for de fleste skærme? Jeg får den nye Samsung box fra TDC med indbygget hdd. Via den kan jeg vel godt optage et program og se et andet ik?

Sidste spørgsmål: Til mine behov, som primært er normalt tv, lidt film og en del sport, hvad vil jeg så få ekstra ved at vente på Panasonics større model, som jeg kan forstå "snart" kommer? Og hvor meget mere skal jeg forvente at skulle af med?
G20 er udstyret med en optagefunktion, så du ved hjælpe af en usb-stick eller extern harddisk kan optage programmer via TV'et indbyggede tuner. Hvis du alligevel får TDC/Samsung boksen, så kommer du med stor sansynlighed slet ikke til at bruge TV'ets indbyggede tuner særlig meget (om overhovedet), og det vil være TDC boksen der står for eventuelle optagelser.

Det er forholdsvis nyt i år at have denne mulighed for at have optage funktionen indbygget i TV'et, bortset fra et par få modeller fra f.eks. NAD for et par år siden der havde indbygget harddisk, så der er ikke rigtig nogen reference endnu for hvad man kan forvente, f.eks. hvad angår twin tuner.

De større modeller der kommer er V20 og VT20. V20 tvivler jeg på vil have væsentlige forskelle i billedkvaliteten i forhold til G20, forskellen går mest på designet.

VT20 får 3D funktionalitet, men hvis ikke det er noget der ligger ligefor for dig, er det spørgsmålet om merudgiften er det værd, specielt når det er 1. generation 3D TV, som uden tvivl vil kunne gøres bedre i de kommende år hvis det ellers slår så meget igennem som hardwareproducenterne håber på.
Af Kim W
Ok.. tak..

Regner med at det bliver G20 der skal hjem på væggen.
Af tommyaa
Kim W skrev:Ok.. tak..

Regner med at det bliver G20 der skal hjem på væggen.

tjek recordere.dk der kører et fælleskøb af den model.

Tommy
Af Slot
G20 50" fås til 10031 kr.
Af Ellegaard74
Slot skrev:G20 50" fås til 10031 kr.
Hvor.?
Af Peter VTEC
Inden i køber noget så se lige HiFi Klubbens priser på G20 modellerne.. de er billigere end fælleskøbet. 8)
Af Kratz
RogueAgent skrev: De større modeller der kommer er V20 og VT20. V20 tvivler jeg på vil have væsentlige forskelle i billedkvaliteten i forhold til G20, forskellen går mest på designet.
Hmm, jeg var ude med en lignende udmelding for nogle uger siden, men blev ved denne lejlighed 'belært' om, at det først er fra V modellen vi kan begynde at forvente implementering af Kuro teknologi. Det vil hovedsageligt sige sort som (forhåbentlig) begynder at ligne det de sidste berømte Pioneer skærme kunne mestre, i stedet for et sort niveau som er identisk med hvad vi så fra Panasonic sidste år.
Forstå mig ret, G20 er på alle måder en fantastisk skærm, og jeg kommer til at anbefale den rigtigt meget i dette prissegment, men lige på parametren sort skuffer den altså.

Alt dette er så selvfølgelig ren spekulation. Vi kan ikke vide noget med sikkerhed før vi ser V20 i test.