Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej allesammen

Min søster skal have sig en ny computer og dertil en skærm.
Den skal i første omgang udelukkende bruges til kontorbrug og internet (ingen spil).
Med tiden vil hun måske redigere egne videoklip, men det tror jeg ikke skal med i overvejelserne da computer-budgettet ikke tillader en computer af den kaliber alligevel :p
Jeg vil tro computeren får onboard grafik og derfor nok kun VGA-stik.

Jeg vil tro, at der skal bruges ca. 2000 kr. på skærmen (max. 2500). Af samme grund vil jeg tror det bliver en 17". Personligt er jeg mest til Samsung eller Viewsonic.
Et par hurtige bud kunne være: Samsung 710N (knap 1500,-) eller Viewsonic VP730 (knap 2200,-).

Har I nogle gode bud eller kommentarer til ovenstående?

Er der nogen af jer som har en hurtig forklaring til Samsungs bogstaver i skærmnavnet (F, B, V, M, N)?

Med venlig hilsen
Mikael
Af SLL
Uden at kunne nævne dig nogle skærm modeller (det lader jeg eksperterne gøre), så mener jeg sagtens, at du kan få en god 19" TFT skærm til 2000-2500 kr.

Så det havde jeg da nok taget ;)
Af mts
Uden at have forstand på skærme vil jeg da lige smide en LG L204WT-SF ind i debatten da det er en stor skærm med widescreen, og det ville jeg da selv syntes kunne være lækkert i en lavbudget computer, men det er jo nok nogle klogere nogle end mig der skal give dig det endelig råd.

http://www.edbpriser.dk/Products/listpr ... ?ID=224116
Af Mokkat
budgettet ligger næsten til en Philips 200W6CS/00, som har s-ips panel. Der er anmeldelse af den i "Brugeranmeldelser" her på siden
Af ettig
Jeg vil bestem også mene, at det er muligt at få en 19" skærm til det budget.

Har selv lige investeret i en Philips 190S7FS, og personligt syntes jeg det er et fund til 1800kr.
Af slettet_bruger5
Hej igen.

Tak for jeres kommentarer og forslag.
Jeg har været ved at undersøge ønskerne lidt nærmere. Jeg har fortalt dem og de forskellige features på skærme og har fundet frem til følgende:
- pladsen på kontorbordet er lidt trangt og de er vant til en gammel 15" CRT så de har svært ved at se at man kan have brug for mere end en 17" :s så ingen 19"
- de mener ikke at de har brug for højtalere, så de vil hellere spare bordpladsen og have nogle i skærmen (selv om kvaliteten er der efter).
- skærmen skal kunne hæves/sænkes.

Derfor er mit umiddelbare valg en Viewsonic VP720 til lige over 2000,-
Nogen mening om det?

Mvh
Mikael