Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ABoehm
Hej
Jeg har været nede og se på G20, og jeg så glad for fjernsynet, at jeg kraftigt overvejer at købe det - Det afhænger lidt af, om min kone kan høre "brumme-lyden", da jeg selv har nedsat hørelse.
Jeg sidder derfor og læser testen igen, og i særdeleshed om optagelsesmuligheden via USB-porten. Rasmus skriver:

"Hvis du har planer om at købe en af Panasonics nye 2010 fladskærme med USB HDD recording, så er der ikke rigtig nogen vej uden om en lille slank USB harddisk, som du kan klistre på Tv’ets bagkabinet. Det begrænser dig ikke engang i forhold til USB nøgle-funktionaliteten, for Panasonic G20 har to USB porte."

Fint. Men er der nogen der kan anbefale mig en god én af slagsen? - Og hvor stor plads skal der som minimum være på den "lille slanke" ?

På forhånd tak :)

Mvh - Anders
Af Zichau
Noget jeg også godt kunne tænke mig at vide er om jeg kan redigere optagelsen på pc og om man kan optage sine Xbox 360 games? Og for at svare vil jeg tro alt over 250gb er meget godt
Af thansen
Dette står på Panasonics hjemmeside.

• The data recorded to the USB HDD with this TV can only be played back on this TV. You cannot playback the data on other TVs (including the TV of the same model number) or any PCs.
• If your TV is repaired by malfunctions, the registered USB HDD may not be available with your repaired TV.
• This TV supports USB HDD with minimum capacity of 160 GB to a maximum capacity of 2 TB.

Så du kan ikke redigere optagelserne på en PC, end ikke afspille det på et andet tv af samme mærke og model.

Ang. størrelse på HD 160GB til 2TB
Af Zichau
Hmm, det var jo ikke så godt. Er der nogen anden billig måde at få optaget så det kan ligges ind på en pc?

Har set lidt på den der Hauppage HD PVR, men den er godt nok noget dyr
Af ABoehm
Tak for info. Kan nogen anbefale et godt mærke og evt. en god forhandler?
Af dkscan
Zichau skrev:Hmm, det var jo ikke så godt. Er der nogen anden billig måde at få optaget så det kan ligges ind på en pc?
Brug 500-600 kroner på en tuner til pc, så er alle muligheder åbne.

Muligheden for at optage fra tv til en USB-enhed er noget vi i stigende grad vil se. Til min store overraskelse var det faktisk muligt på det 22" tv, jeg købte i Aldi i går og der var absolut ingen problemer med at afspille det optagne på en pc.
Af Zichau
hvor meget tror du jeg skal af med for at få HD kvalitet?
Af teamet
Man kunne jo også installere en linux og se, hvor langt man kunne komme med panasonics optagelser.. Med lidt held er det ikke så avanceret som først antaget..

Reelt set er der vel kun een ledig USB port, da en usbport går til trådløst 802.11n dongle..
Af phytoplankton73
Har de fleste alligevel ikke deres internet forbindelse i nærheden af deres tv? Det er selvfølgelig mindre kabel værk men jeg synes ikke wifi er vitalt hvis man kan tilslutte et alm netkabel i stedet for
Af phytoplankton73
Skal det forresten være en usb hdd eller kan man bruge en usb stick?
Af Kolvig
Det kan være begge dele. Men på en stick, kan du selvfølgelig ikke have ret meget liggende.

Jeg vil sige at HHD'en skal bare være så stor som det er muligt.... Især HD kanalerne fylder rigtig meget.

Så køb eksempelvis en en passende extern box med tilhørende strømforsyning, der kan indeholde en 3,5" 1000GB HHD og du er kørende.

PS. jeg vil anbefale at box'en du vælger til harddisken ikke har aktiv køling (blæser), da de kan være temmelig støjende.
Af phytoplankton73
Jeg kunne ikke få usb sticken til at virke men det kan godt være mig der har overset noget. Så snart jeg får min usb dock hjem, prøver jeg den. Det er en docking station hvor man bare selv smider en hdd i og så kan man jo selv købe flere hdd hvis mangler plads efterhånden
Af thansen
phytoplankton73 skrev:Jeg kunne ikke få usb sticken til at virke men det kan godt være mig der har overset noget. Så snart jeg får min usb dock hjem, prøver jeg den. Det er en docking station hvor man bare selv smider en hdd i og så kan man jo selv købe flere hdd hvis mangler plads efterhånden
• This TV supports USB HDD with minimum capacity of 160 GB to a maximum capacity of 2 TB.

Ifølge dette fra Panasonic skal din USB HDD (stick) være min. 160GB ;-)

Jeg prøvede for sjov med en på 50GB, den virkede heller ikke.