Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

hey

Her komme mit første indlæg YAY!!

Jeg er lige overgået fra billedrørs-TV til pladskærm (jomfru!!)

Jeg har købt en SONY kdl-40ex500. De søde Fona-folk installerede det for mig - troede jeg... Jeg kan dog ikke se TV3. Jeg har yousee's tvpakke og i Fona lovede de mig at jeg derfor ikke ville have problemer. TV3 er umiddelbart den eneste kanal jeg ikke kan se. Nogen som har oplevet noget lignende? Eller nogen som kan give mig lidt vejledning??

Desuden har jeg købt et Sony surroundanlæg og en ps3 med. Nogle gode råd vedrørende til(sammen)slutning af alle dele?

Tak på forhånd for jeres hjælp... Beklager hvis svaret ligger ligefor... jeg er som skrevet ret ny i denne verden...
Af dkscan
Er du helt sikker på, at det kun er TV3 du mangler?
Den slags problemer rammer sædvanligvis alle de kanaler, som udsendes på en bestemt frekvens.
Er man f.eks. i hovedstadsområdet og mangler TV3 vil man normalt også mangle SVT1 og SVT2.
Af jadro
Ok, du får så ret :) Har lige udskrevet min kanaloversigt og kan se at også de svenske mangler... og ja jeg bor i københavn hvis det hjælper på besvarelsen af mit problem :)
Af dkscan
Så skyldes dit problem højst sandsynligt, at du bliver forstyrret af de antennebaserede tv-signaler fra masterne i Hove eller Gladsaxe.
YouSee sender i hovedstadsområdet TV3, SVT1 og SVT2 på 554 MHz i kabelnettet og samme frekvens bruges til det antennebaserede MUX4.

Problemet kan i de fleste tilfælde kureres ved at skifte til bedre kabler og stik. Se mere angående dette på http://digitalt.tv/sadan-sikrer-du-dig- ... v-signaler