Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Entourage
Hej folkens,

Nu har jeg læst side efter side herinde og er blevet klogere men alligevel ikke helt så ville gerne lige høre ind til følgende.

Jeg står og skal til at købe et tv og har tænkt en del på et Panasonic 42"

Men efter at have læst en tråd om en anden der ville købe x10´eren og der blev snakket om nogle dårlige ting osv blev jeg i tvivl.

Men det jeg bruger et tv til er min ps3 hvos jeg primært ser film via den(blu-ray og andet) jeg spiller selvfølgelig også lidt fifa osv :)

Dernæst ser jeg sick meget sport primært fodbold så det med at bolden og manden har spor efter sig er bare et no no.

Har efter at have læst en del anmeldelser herinde og lidt tråde hoppet meget frem og tilbage mellem mine valg og hopper nu på denne vogn med at spørge folk hvad i ville anbefale.

8k ca er mit budget. (altså 1k pund ca)
Måtte gerne blive under men overlever også hvis det går lidt over.

Kan sige at tv´et skal købes i England da jeg flytter derhen snart.
Ved ikke om det gør den store forskel jo lidt med tuneren måske :)
Af Entourage
Prøver lige at skrive noget med et spørgsmålstegn og ser om det hjælper lidt :)

Hvilket tv ville i købe hvis det skulle bruges til ps3 spil, ps3 dvd/blu-ray afspilning samt til at se fodbold?

Pris mellem 6 og 8k sådan ca
42" tv er ønsket btw

Havde overvejet panasonics G10 model men læste så noget om slør på fodbold så hvor slemt er det?
Af Lyset
Har selv et X10Y. Her er ingen problemer når jeg ser fodbold. Billedet står utrolig skarpt, og har ingen problemer ved hurtige bevægelser.
Af Entourage
ok kanont.

det var også et af dem jeg overvejede..

Men blev lidt bange for det slør de vist kalder det i forbindelse med hurtige bevægelser og jeg ser nærmest aldrig andet i fjernsynet end fodbold og meget af det så det ville være ondt hvis der var slør efter bolden i stor stil... :)

Så vil da absolut lige kigge på det en ekstra gang..
det står vist også til ganske god pris i england mener jeg at jeg har set.
Af blokhus
jeg har også x10Y i 42"
bruger det til PS3 og tv og det er et super tv til billige penge. der er ingen spor og har en god dybde i faverne, efter det er blevet instillet.
Af Entourage
ok bliver da mere og mere tændt på det tv og kan se det jo er super billigt til kun 4500 kr ca...

sick man kan få et 42" tv til den pris egentlig.. :)

Men så bliver der også råd til en wii osv når tv ikke koster mere...
Begynder så småt efter jeres udtalelser at meget kraftigt overveje x10´eren.

Prøvede New Mario hos min nevø og damn det var godt.
Så mig tilbage i min mors sofa som 10-12 årig sidde og game det dag efter dag... hehe
Så overvejer også at anskaffe en Wii for at prøve det spil igen :)
Af Entourage
jeg har også x10Y i 42"
bruger det til PS3 og tv og det er et super tv til billige penge. der er ingen spor og har en god dybde i faverne, efter det er blevet instillet.

har flatpanels en menu til hvordan det tv skal indstilles?

For har selv nærmest minus forstand på sådan noget :)
Af Beckham
Prøv at kigge under anmeldserne. Flatpanels har lavet en anmeldelse af dette tv og plejer altid at komme med nogle anbefalinger til indstillinger i deres anmeldelser.

Iøvrigt så skal du ikke bekymre dig så meget om slør på plasma ved fodbold, den slags er somregel værre på lcd tv. Har selv et Pana G10 og ser også meget fodbold. Har aldrig bidt mærke i problemer omkring slør.
Af Entourage
Nogen der ved hvordan det her tv er i forhold til x10y?

TX-P42PX10B

Kan ikke finde det her på sitet så måske det er et primært til england?

Er jo i england jeg skal købe tv´et så de har vist heller ikke x10y men x10E men det er vel det samme?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan ikke få et X10, der både kan bruges herhjemme og i UK, men B-modellen er den engelske, hvor Y er den danske/nordiske.
Af Entourage
Når folk taler om at det nye g10 ikke larmer lige så meget som forgængerne pga blæserne hvor meget larm taler vi som om på f.eks x10y ?
Altså ps3 tidlige versioner agtig larm, xbox agtig larm eller ps3 slim agtig støj?
Af Entourage
nå ok...

takker..

Hvis jeg ender med x10 så er det bare et B jeg skal have altås :)

Skal kun bruges i england :)

Der er kommet lidt efterskat jeg ikke havde regnet med..
Var faktisk sikker på penge tilbage så forstår det ikke helt så et tv til ca 5-600 pund ville være at fortrække og der er x10 vel noget nær bedste bud?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du mener G20 ift. G10?

Det er to forskellige typer støj, der kommer fra G20 og G10. G20 brummer ligesom et Pioneer gør, hvor G10 har en blæser, der støjer. Førstnævnte vil variere i lydstyrke, hvor sidstnævnte er konstant.

X10 har ikke blæsere og larmer ikke i samme dur som G10, men lidt brummen kan man godt forvente fra ethvert plasma-TV. Om man generes af det er i høj grad individuelt, men det kan også variere en del fra TV til TV.
Af Entourage
ok jeg takker...

Ja jeg forveksler vist lidt de forskellige tv med alle de numre :)

TX-P42x10y
og
TX-P42px10b er de det samme tv bare for dk og for england?

eller er der et på engelsk marked uden p´et også?

men ikke så meget støj/larm på x10 kan jeg forstå..

Jeg selv kan leve med de gamle ps3´s larm selvom jeg synes det er en del..
Xbox360 larmen synes jeg er helt latterlig høj...

så hvis et tv larmer som en xbox360 ville jeg da ikke være super glad for det :)

Men du siger x10 ikke har bæser..
Brænder de så ikke let sammen af overophedning??