Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jan V.
Hvilken størrelse er bedst med ca. 3m afstand til skærm ?

Jeg har fundet et par skærme på www.tænk.dk

Sony KDL-40Z4500

Sony KDL-40WE5

Philips 42PFL9664H

LG42SL9000

Alle fra 8-12.000 kr.

Dette er en jungle !!

Hvad synes I ? Hvad skal jeg gå efter og hvilken model skal jeg købe ?

Billedet skal være skarpt, godt og naturtro; selv i mørke og med bevægelser ved feks. sport. Og lyden skal også være OK.

Pls help !

Jan V.
Af Kleen™
Jeg ville gå efter z4500 eller 9664 pga. den gode byggekvalitet, fjernbetjening og (for fladskærme) usædvanligt gode lyd...
Jan V. skrev: Jeg har fundet et par skærme på www.tænk.dk
Du skal være opmærksom på, at Tænk ikke har samme kriterier, når de anmelder fjernsyn, som flatpanels.dk. Brugervenlighed og design af fjernsynet vægtes væsentligt højere hos Tænk end det gør på denne side, hvor billedkvalitet vægtes klart højest. Hvis du er interesseret i det bedste billede til pengene, så ville jeg kigge nærmere på tests fra denne side og dermed de anbefalinger Yakken allerede har linket til.
Af Jan V.
Nu har jeg været forbi Elgiganten og set på flere modeller primært fra Sony og Samsung.

Lagde i den forbindelse mærke til, at skærmene uden det dersens True Motion rykkede noget, når der blev panoreret........hvilket er meget irriterende.

Skærme med 100 eller 200 hz samt True Motion var meget roligere end de andre. Er det rigtigt ?

Jeg vakler lidt mellem LG sl8000, LG sl9000 og min tidligere foretrukne Philips 42PFL9664H sidstnævnte også pga den gode lyd.

Lad mig høre jeres meninger om denne skærmjungle.

Kan Panasonic G20 hamle op med ovennævnte eller rykker LG mere end Philips ??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan ikke regne med, at andre skærme vil hakke i billedet blot fordi de gjorde det i en udstilling hvor 50 skærme drives fra samme videosignal. 100/200 Hz er en kunstig algoritme, der gør billedet mere flydende, men i visse sammenhænge så vil det give anledning til generende artefakter omkring bevægende objekter - eksempelvis en fodbold i bevægelse.