Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Jeg har lige købt et Panasonic P42G15E.

Men jeg har fundet ud af at jeg ikke kan holde ud at kigge på tv'et i længere tid af gangen, da det simpelthen flimrer, som om det kører ved en lav opdateringshastighed. Dette er uanset om det er DVB-C signal eller signal fra VGA porten via den bærbare. Det er mest ved lyse billeder at jeg kan se det.

Nå, men det er egentlig ligegyldigt. Det skal i hvert fald udskiftes og jeg har læst mig til at denne flimren er noget alle plasmaskærme har i en eller anden grad (men det er vidst ikke alle der kan se det?).
Så nu skal jeg finde mig en LCD skærm, hvilket jeg egentlig er ked af, da alle test siger plasma har den bedste billedkvalitet i samme prisklasse.

Hele indlæggets pointe: Hvilket TV skal jeg nu vælge, som ikke flimrer for mine øjne? Budgettet er omkring de 7000 som jeg gav for G15E'eren.

Mvh Kasper
Sticky skrev:Hej

Jeg har lige købt et Panasonic P42G15E.

Men jeg har fundet ud af at jeg ikke kan holde ud at kigge på tv'et i længere tid af gangen, da det simpelthen flimrer, som om det kører ved en lav opdateringshastighed. Dette er uanset om det er DVB-C signal eller signal fra VGA porten via den bærbare. Det er mest ved lyse billeder at jeg kan se det.

Nå, men det er egentlig ligegyldigt. Det skal i hvert fald udskiftes og jeg har læst mig til at denne flimren er noget alle plasmaskærme har i en eller anden grad (men det er vidst ikke alle der kan se det?).
Så nu skal jeg finde mig en LCD skærm, hvilket jeg egentlig er ked af, da alle test siger plasma har den bedste billedkvalitet i samme prisklasse.

Hele indlæggets pointe: Hvilket TV skal jeg nu vælge, som ikke flimrer for mine øjne? Budgettet er omkring de 7000 som jeg gav for G15E'eren.

Mvh Kasper
Hej Kasper.

Det er da træls at du kan se det flimmer(jeg kan også)men kan leve med det - nå men til spørgsmålet.

Jeg har også set på rigtig rigtig mange tv fortiden, da vi også skal have et nyt.

Jeg kan anbefale et LG 4000 eller 5000. De står begge rigtig godt i billedet, og behandler billedet til UG.
Der er heller ikke nogen hakken ved panoreringer.
Af tommyaa
det må være dit tv den er gal med, plasma flimre altså ikke ved ik hvor du har det fra...
Af pipper
tommyaa skrev:det må være dit tv den er gal med, plasma flimre altså ikke ved ik hvor du har det fra...
Åh nej ikke igen. Det gør plasma tv altså.
Så inden han farer ned og bytter det, syntes jeg
at han skal gå ned og se om andre plasma ikke også flimmer.
Af thansen
Var nede og kigge på G20 i dag, og der er da flimmer ingen tvivl om det, specielt ved lyse flader.

Det er sevfølgelig individuelt om det er generende eller ej, for mig er det ikke noget det genere ret meget (Købte da også et G20)