Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Fandt lige denne annonce hvor den sælges til en noget mere fordelagtig pris end den Dell selv forlanger.

Dell kræver kr 8.672,50 hvor Dustin Home kun forlanger 6.399,00. Her er altså tale om en rabat på intet mindre end 27 % og dermed uomtvisteligt en reduktion, der er til at føle på.
http://www.dustinhome.dk/pd_5010380195.aspx
Senest rettet af IT-Bruger 11 mar 2010, 17:56, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Generelt er DustinHome noget billigere med Dells skærme til dagligt, så det kan helt klart betale sig, at kigge derind inden man køber hos Dell.

Jeg har tidligere købt Dell-skærme hos dem, og deres service er ganske fortrinlig.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det er en god pris for en dejlig skærm. Jeg drømmer selv om 2 stk. skærme med den opløsning side om side. Jeg har stadig U2711 stående ved siden af U2410 og det giver et fantastisk overblik, når man arbejder med flere vinduer og grafisk redigering.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
Tjekkede lige prisen igen og så at prisen nu er faldet med yderligere næsten 2 % så prislappen nu siger kr. 6.259.-

Håber bare den kommer ned under omkring 4-5K, før holder jeg mig fra at slå til....
Af HenrikHansen
Prislappen siger nu 5999,- så jeg tror snart jeg slår til.
Skal dog have købt ny Dell PC i samme forbindelse,
og i den version af Dell XPS jeg kigger på, kan man vælge
mellem
1GB ATI Radeon HD 5770 og
1GB NVIDIA Geforce GTS 240

Nogen bud på bedste valg her, hvis man ikke går meget op i spil,
men mest grafik og film?
Af urbananen
Har selv lige fået min U2410 hjem fra Dustin.
Må sige jeg var temmelig skeptisk over at handle hos dem, da deres side ikke altid stemmer over ens med virkeligheden.
Men den blev bestilt, og den er netop nu sat til, hvorefter jeg fluks fik den hen på den præ-kalibrerede opsætning.
Herlig skærm, og noget helt andet at sidde med i forhold til min gamle Samsung med TN-panel
Brugeravatar
Af IT-Bruger
HenrikHansen>> så skal du se dig om efter et Quadro FX-kort og gerne af nyere model.
Har selv haft både FX 1300. FX 1500 og FX 5600. Sidstnævnte kostede ca. 21K fra nyt herhjemme og jeg fandt det til små 3.800.- på ebay

Jeg ville gå efter et Quadro FX 1800 (koster +3K), som er den billigste blandt de lidt større Quadro-modeller og prøve om ikke det kunne erhverves billigere over eksempelvis ebay.

Alternativt ville jeg bare købe et FX 580, som koster omtrent kr. 1.200.- herhjemme, som sikkert også kunne findes i dba eller ebay for meget billigere penge.

Btw, så er der også Matrox-kortene som også yder rigtigt flot når det kommer til farveægthed.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
urbananen>> tillykke med din U2410. Har også kun gode erfaringer med Dustin...
Brugeravatar
Af IT-Bruger

4799kr Lyder som en ganske ok pris, eller findes den endnu billigere andet sted?
Det tror jeg næppe...nu er besparelsen helt oppe på 45 %. Tror næsten at prisen stabiliserer sig omkring 4.5K hen over sommeren, så det kunne tyde på at jeg snart skal sætte min trofaste monitor, 2407WFP HC gennem de seneste 2-3 år, til salg og købe en U2711'er O_O
Senest rettet af IT-Bruger 12 mar 2010, 16:46, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
IT-Bruger skrev:

4799kr Lyder som en ganske ok pris, eller findes den endnu billigere andet sted?
Det tror jeg næppe...nu er besparelsen helt oppe på 45 %. Tror næsten at prisen stabiliserer sig omkring 4.5K hen over sommeren, så det kunne tyde på at jeg snart skal sætte min trofaste monitor 2407WFP HC gennem de seneste 2-3 år og købe en U2711'er O_O
Eller supplere med U2711. Jeg får vist ikke sagt det så ofte, men jeg har ekstremt stor tilhænger af 2 skærme på skivebordet frem for blot én stor.
Det giver en super godt overblik, at man kan flytte ting fra den ene skærm til den anden og man oplever samtidig, at man bliver noget mere effektiv, hvis man sidder med arbejdsopgaver. :)
Af mcmejsner
Ups.. :p

Så kom jeg til, at bestille en til udskiftning af min gl. NEC 20WGX2 hos Dustin home til 4799,-

Nogen med erfaringer omkring montering af sådan en svend på væggen?

Tænker at montere den med beslag, men mangler lidt viden omkring hvilket type beslag, VESA standard evt?
Af BrunoB
mcmejsner skrev:Så kom jeg til, at bestille en til udskiftning af min gl. NEC 20WGX2
udskiftning af NEC 20WGX2!!!
Er du da sindsyg menneske?
Det er da stadig verdens bedste skærm.
OK selvom dens 20" måske begynder at føles lidt trang.
:( :s :(
Brugeravatar
Af IT-Bruger
Rasmus Larsen skrev:
Eller supplere med U2711. Jeg får vist ikke sagt det så ofte, men jeg har ekstremt stor tilhænger af 2 skærme på skivebordet frem for blot én stor.
Det er skam også hvad jeg ønsker mig allermest....men desværre slår det ikke til med pladsen på bordet :(

mcmejsner skrev:
Så kom jeg til, at bestille en til udskiftning af min gl. NEC 20WGX2 hos Dustin home til 4799,-
Nice....tillykke med den nye skærm herfra ;)