23 sep 2006, 18:10
Kortet kan som sådan godt have 512 MB, men et spil der kræver (eller kan udnytte) så megen grafik-RAM kan med garanti ikke afvikles på så svagt et grafikkort. Hvis du vil gemme data nok i RAM'en til at udnytte 512 MB, så skal der slås ret mange detaljer til og det skal gøres i et spil der rent faktisk har teksturer der fylder nok til at udnytte pladsen - som f.eks. Oblivion - og sådan et spil kan kortet slet ikke trække med den detaljegrad alligevel. Så du kan godt se at selvom der er masser af plads, så er GPU'en ikke kraftig nok til at håndtere de spil der kan drage nytte af det.
Det sidste panel vil nok være det hurtigste, men det har CrystalClear (går ud fra at det er en Acer) hvilket jeg bestemt ikke selv bryder mig om. Smag og behag. Det første panel vil give dig en bedre opløsning, men 15.4" er ikke ret meget at smide så mange pixels op på, så du kan sagtens opleve at alt bliver for småt på skærmen. Min Dell bærbare kører med 1400x1050 hvilket er lige i overkanten til et 15" display i min mening.
Skribent, moderator & webudvikler
Find information om og sammenlign alle de nye TV i TV-databasen